English

لزوم پرهیز از موازی کاری در برنامه های توسعه زیلو/کارگاه های زیلو امسال هم افزایش می یابد

شهردار میبد با بیان اینکه تعداد کارگاه های زیلو امسال هم افزایش می یابد، گفت: طرح خانه ایرانی که از زیلو در آن به عنوان فرش استفاده شده است ایده خوبی برای شناساندن زیلو است.

لزوم پرهیز از موازی کاری در برنامه های توسعه زیلو/کارگاه های زیلو امسال هم افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، علیرضا نقوی شهردار میبد در اولین نشست شورای راهبردی دبیرخانه شهر جهانی زیلو در سال 1400 گفت: اقدامات خوبی بعد از جهانی شدن زیلو انجام شد ولی مشکلی که دیده می شود موازی کاری است.

وی ایجاد خوشه زیلو، تعاونی و انجمن صنفی زیلو را از اقدامات ارزشمند در گسترش و معرفی هنر صنعت زیلو برشمرد و گفت: بعد از اینکه دستورالعمل از سوی وزیر ابلاغ شد که مسئولیت دبیرخانه زیلو با شهرداری است برای توسعه و معرفی زیلوی میبد بودجه در نظر گرفته شده است.

محمد دهقان معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی یزد گفت: در پروژه خوشه زیلو از این هنر صنعت حمایت خواهیم کرد و تیم توسعه خوشه زیلو در میبد با هدف تقویت ذینفعان زیلو در میبد، مستقر خواهد بود.

نقوی شهردار میبد در ادامه بیان کرد: ارائه آموزش بافت زیلو به 150 نفر و صدور 75 مجوز تولیدی انفرادی زیلو در سال گذشته انجام شده که این اقدامات با توجه به رکود ناشی از شیوع کرونا رشد خوبی است.

وی افزود: مردم میبد نگرششان به زیلو بهتر از قبل شده و فضا سازی شهر با زیلو توانست جوانان و نوجوانان را با این هنر صنعت آشنا کند.

وی با بیان اینکه تعداد کارگاه های زیلو امسال هم افزایش می یابد، گفت: طرح خانه ایرانی که از زیلو در آن به عنوان فرش استفاده شده است ایده خوبی برای شناساندن زیلو است.

نقوی تاکید کرد: برای پرهیز از موازی کاری هر برنامه مربوط به زیلو باید با اطلاع دبیرخانه شهر جهانی زیلو انجام شود تا در نهایت در مستند سازی گزارشات هم دچار مشکل و در اقدامات دچار موازی کاری نشویم و این شورا با چشم‌انداز ارائه یک سیر تکاملی در عرضه زیلو تشکیل شده و از اهداف این شورا تسهیلگری امور مربوطه به حوزه زیلو است و تصدی‌گری نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر