English

محمدمهدی نیکونژاد؛

افزایش بودجه ورزشی شهرداری یزد در سال ۱۴۰۱/ افزایش تعداد خانه ورزش محلات در شهر یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد اعلام کرد: از جمله کارهای شاخصی که در سال 1401 در نظر گرفته شده این است که بودجه و اعتبار حوزه ورزش نسبت به سال 1400 ارتقا قابل توجه ای یافته و برنامه ریزی خواهیم کرد که ورزش را به دل محلات ببریم که به همین منظور خانه های ورزش محلات را از چهار خانه، در سال آینده به ده خانه افزایش داده ایم.

افزایش بودجه ورزشی شهرداری یزد در سال 1401/ افزایش تعداد خانه ورزش محلات در شهر یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدمهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به افزایش بودجه ورزش در شهرداری نسبت به سال گذشته، تعداد خانه ورزش محلات در جهت توسعه ورزش، به ده خانه ارتقا پیدا خواهد کرد.   

محمد مهدی نیکونژاد گفت: علی رغم تمام اقدامات خوب و ارزشمندی که در جهت توسعه ورزش شهروندی و محلات در شهر یزد  انجام شده اما تا رسیدن به مرحله پایدار ورزش همگانی در یزد فاصله زیادی داریم.

وی افزود: آمار ها نشان می دهد کم تحرکی، تنبلی و بیماری های قلبی و عروقی و ناهنجاری های اسکلتی و قامتی در بین نوجوان و جوانان شهر یزد در متوسط کشوری آمار بالایی است، لذا  شهرداری و شورای شهر را بر این موضوع متمرکز کرده که در این زمینه تصمیمات مناسبی  اتخاذ شود و صرفا به فکر برگزاری المپیاد ورزشی  محلات یزد نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: از جمله کارهای شاخصی که در سال 1401 در نظر گرفته شده این است که بودجه و اعتبار حوزه ورزش نسبت به سال  1400 ارتقا قابل توجه ای یافته و برنامه ریزی خواهیم کرد که ورزش را به دل محلات ببریم که به همین منظور خانه های ورزش محلات را از چهار خانه، در سال آینده به ده خانه افزایش داده ایم.

نیکونژاد اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی کرده ایم که در سال آینده مسابقات ورزشی را  بصورت جشنواره ای در دل محلات و  در دو بخش خواهران و برادران اجرا می کنیم و پس از آن خروجی این جشنواره ها به  المپیاد اعزام شوند.

 وی تصریح کرد: دلیل این اقدام ما این است که  در سال 1400 المپیاد ورزش شهرداری حداکثر یک ماه طول می کشید و در یازده ماه سال هیچ خبری از ورزش محلات نبود و بر همین اساس در سال آینده بنا را بر این گذاشتیم تا در فصل تابستان استارت کار زده شود و بصورت پایلوت در چهل محله اجرا شود که در صدد هستیم تا تعداد محلات را نیز افزایش دهیم و در این محله ها مسابقات ورزشی را بصورت جنشواره ای برگزار می کنیم.

او ادامه داد:  این مسابقه بصورت محله به محله با محوریت مساجد بوده و باتوجه به ظرفیت ها و استعداد ها و بافت و بوم محلات رشته های ورزشی از قبیل والیبال، وزنه برداری، فوتبال ساحلی و دیگر ورزش ها  محلات را تقسیم بندی می کنیم و جنشوراه را در دل محلات اجرا می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه برای توسعه ورزش محلات اقداماتی خوبی در دست اقدام است گفت: به همین منظور فرهنگ سازی ورزش و قرار دادن ورزش در سبد هزینه های خانواده در دستور کار قرار گرفت چرا که ما شاهد این هستیم سبد هزینه درمان خانواده ها بالاست و برای درمان  هزینه های متعددی را در سبد هزینه های خود پرداخت می کنند اما نوبت به ورزش که می رسد در واقع خیلی تمایلی به هزینه در حوزه ورزش  ندارند و متاسفانه به سنین میانسالی که می رسند عوارضی ناشی از فقر های ورزشی است که شامل زانو درد، کمردرد، بیماری های قلبی و عروقی سراغشان می آید اینبار به ورزش روی می آورند.

نیکونژاد در پایان افزود: به همین منظور کمیته ورزش و جوانان در شورای اسلامی شهر یزد تشکیل شد و تا کنون سه جلسه آن برگزار شده که در آن راهبرد ها ی ورزشی شهر و شورا را تنظیم و به تصویب می رساند و در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی قرار می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی