English

حواشی جالب اجلاس نماز در اشکذر

تجلیل از راننده ای که موقع نماز اول وقت در مسیر یزد_ مشهد اتوبوس را برای نماز نگه می دارد تا تجلیل از خانواده های شهدای یزدی که در حال وضو و نماز به شهادت رسیدند.

حواشی جالب اجلاس نماز در اشکذر

خبرگزاری موج یزد، روز گذشته شهرستان اشکذر میزبان هفتمین اجلاس استانی نماز بود که آغاز برنامه ها و تداوم آن در این شهرستان به ویژه در بین نسل دانش آموز است که از ماه ها قبل با اجرای برنامه های جذاب خود را برای حضور قوی و برپایی آن آماده می کردند.

حضور اینترنتی استاد قرائتی، برای برگزار کنندگان این اجلاس خاطره انگیز و به یادماندنی است و حضور مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه در استان آیت الله ناصری یزدی، استاندار،جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام طالبیان امام جمعه شهرستان، فرماندار، خانواده محترم شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم و اقشار مختلف و همچنین پخش مستقیم مراسم برای مردم استان حاکی از اهمیت نماز و جایگاه آن در این استان و انقلاب اسلامی دارد.

۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ حسینیه آل کساء اشکذر (حسینیه بزرگ شفید)میزبان هفتمین اجلاسیه استانی نماز بود که به اذعان شرکت کنندگان در این اجلاس یکی از بهترین برنامه ها تجلیل های متفاوت با محوریت نماز به شمار می رفت.

 تجلیل از راننده ای که موقع نماز اول وقت در مسیر یزد-مشهد اتوبوس را برای نماز نگه می دارد تا تجلیل از خانواده های شهدای یزدی که در حال وضو و نماز به شهادت رسیدند.

از کارگردان یزدی که با محوریت نماز فیلم ساخته تا خبرنگاری که به اخبار نماز اهتمام دارد و از پزشکی که در مطب خود نمازخانه دارد تا مجتمع بین راهی که بهترین نماز خانه را فراهم کرده است.

از خانم شاعر شعر پیرامون نماز جمعه تا نوجوان اول مسابقات اذان و بازیگر آگهی اجلاسیه همه تجلیل شدند. اما در بین تجلیل ها متفاوت ترین مربوط به دو دانش آموزی بود که وقتی به جایگاه آمدند سه لیموشیرین را به مجری برنامه، آیت الله ناصری و دکتر فاطمی استاندار یزد هدیه دادند.

  این دانش آموزان به خاطر ابتکار جشن «مثل لیموشیرین»تقدیر شدند و آقای باقری نوجوان فعال این جشن در گفتگویی گفت: تعدادی از دانش آموزان شهرستان اشکذر برای ترویج فرهنگ نماز اول وقت در بین نسل نوجوان این جمله آیت الله بهجت را بهانه کردیم که ایشان فرمود «نماز اول وقت مثل لیموشیرین است هرچه از زمان آن بگذرد تلخ تر و بی اثر تر می گردد».

باقری افزود: برنامه های جشن ما که در جاهای مختلف برگزار می‌شود شامل اقامه نماز اول وقت جماعت، هدیه یک عدد لیموشیرین با جمله آیت الله بهجت، سوگندنامه و عهدنامه نماز اول وقت دسته جمعی با امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف با این جمله محوری که «مانند امام زمان عج الله نمازمان را اول وقت می خوانیم».

جشن مثل لیموشیرین تا به حال در چند مدرسه از مدارس شهرستان اشکذر برگزار شده و حجت الاسلام و المسلمین موسوی مسئول ستاد اقامه نماز یزد از ستاد اقامه نماز شهرستان اشکذر خواسته اند حتما مستند تلویزیونی این ابتکار هم ساخته شود که در دستور کار قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر