English

سید مسعود عظیمی؛

تولید حداقل ۲۰۰۰ مگاوات برق تا سال ۱۴۰۴ را دنبال می کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت:ما در استان یزد دو هدف را دنبال می کنیم که یکی از آن ها تبدیل استان به منطقه ویژه انرژی های تجدید پذیر و دیگری تولید حداقل 2000 مگاوات برق تا سال 1404 در استان یزد است.

تولید حداقل 2000 مگاوات برق تا سال 1404 را دنبال می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نشست معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا و استاندار یزد، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد و نمایندگان دستگاه های ذیربط استانی برگزار شد.

 سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ضمن تشریح زیرساختهای صنعتی استان، گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار واحد صنعتی فعال اقتصادی در استان مشغول به فعالیت هستند که در صورت حمایت های لازم می توانند با تغییر کاربری اندک و با سرمایه گذاری در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی، ضمن تامین انرژی مورد نیاز خودشان، بخشی از انرژی شبکه استان را نیز تامین نمایند.

وی تصریح کرد: ما در استان یزد دو هدف را دنبال می کنیم که یکی از آن ها تبدیل استان به منطقه ویژه انرژی های تجدید پذیر و دیگری تولید حداقل 2000 مگاوات برق تا سال 1404 در استان یزد است. البته تا پایان سال 1401 حداقل 650 مگاوات انرژی برق در مناطق چادرملو، بهاباد، اردکان، یزد، و بخش های دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد همچنین استان یزد را با دارا بودن شرایط اقلیمی مساعد، منطقه ای مناسب برای احداث نیروگاه های خورشیدی عنوان کرد و افزود: این امر موجب شده است که سرمایه گذاران زیادی استان یزد را برای سرمایه گذاری در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی برگزینند.

وی تاکید کرد: استان یزد علی رغم تولید حدود 2500 مگاوات و مصرف 1968 مگاوات برق، بعضا تا حدود هزار مگاوات خاموشی و محدودیت بار دریافت می کند، لذا انتظار می رود به ازای انرژی خورشیدی که در آینده به شبکه خواهیم داد، شبکه کشور نیز با ما همکاری کند تا صنایع و مشترکین خانگی کمتر تحت فشار قرار بگیرند.

گفتنی است در پایان این نشست نیز تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و بهینه سازی و ارتقای بهره وری برق در استانداری یزد منعقد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر