English

افتتاح پروژه‌ نیروگاه خورشیدی امید چادرملو با سرمایه گذاری بخش خصوصی

وزیر نیرو طی ارتباط ویدیویی با شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ۴ پروژه برق رسانی استان یزد اعم از پروژه‌ نیروگاه خورشیدی امید چادرملو با سرمایه گذاری بخش خصوصی را افتتاح کرد.

افتتاح پروژه‌ نیروگاه خورشیدی امید چادرملو با سرمایه گذاری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، افتتاح پروژه‌ نیروگاه خورشیدی امید چادرملو با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ 165 میلیارد تومان با حضور نماینده ساتبا سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق و افتتاح پروژه توسعه ترانس دوم ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو اردکان با اعتبار 14 میلیارد تومان، بخشی از پروژه‌های افتتاح شده در این روز با حضور وزیر نیرو بود.

همچنین اصلاح، بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع با اعتبار 14.7 میلیارد تومان و برق رسانی به ۶ روستا با اعتبار 3.2 میلیارد تومان، از جمله پروژه‌های افتتاح شده در قالب پویش #هرهفتهالفبایران است.

تولید سالانه ۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی خورشیدی، کاهش مصرف سالیانه گاز و آب، کاهش تولید سالیانه گاز‌های گلخانه‌‌ای CO2، تامین برق مشترکین عمومی، تامین برق مطمئن از ایستگاه‌ها، افزایش قابلیت مانور تامین برق در مواقع اضطراری و پوشش اهداف پدافند غیر عامل، از مهم‌ترین اهداف پروژه‌های افتتاح شده توسط رضا اردکانیان بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، استان یزد را با دارا بودن ۱۶۷ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک و 71.5 مگاوات نیروگاه خورشیدی، از استان‌های برتر کشور در این زمینه دانست.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت در مراسم افتتاح ۴ پروژه برق‌رسانی استان یزد در سی و هفتمین هفته از پویش #هرهفته الف ب ایران که با حضور استاندار ومدیران دستگاه‌های اجرایی استان و از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو برگزار شد؛ گفت: صنعت برق استان یزد حدود ۲۸۰۰ مگاوات ظرفیت تولید و ۱۸۰۵ مگاوات پیک مصرف برق را در ایام پیک‌بار تابستان داشته است که از این میزان، حدود ۷۵ درصد در بخش صنعت و 7 درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

اسدی در توضیح پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این روز، پروژه توسعه ترانس دوم پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو با ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر را یکی از این پروژه‌ها دانست و ادامه داد: تامین نیاز مصرف رو به رشد منطقه، افزایش پایداری شبکه و اتصال نیروگاه خورشیدی به مدار، از اهداف این پروژه است که با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان یزد بالغ بر ۳۸۰۰ کیلومترمدار و 7 هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتور را داراست، اهمیت حفظ، نگهداری، ارتقا و بازسازی شبکه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اصلاح، بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی پست‌ها و خطوط انتفال و فوق‌توزیع نیز با هزینه 14.7 میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه عنوان کرد: برق‌رسانی به ۶ روستا با جمعیت ۱۳۸ خانوار نیز با زحمات مدیرعامل و همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و هزینه 3.2 میلیارد تومانی در مرحله بهره‌برداری است و خبر خوش این‌که تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخودار می‌باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مناسب مردم و صنایع و حمایت مدیران استان، بتوانیم از ایام زمستان که مدیریت مصرف گاز و برق مورد توجه همگان است، با موفقیت و بدون خاموشی گذر کنیم.

گفتنی است، مجموع اعتبار پروژه‌‌ نیروگاه خورشیدی چادرملو و سایر پروژه های صنعت برق استان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.


کمبود زیرساخت‌های برق در بعضی نقاط استان یزد

 

محمدعلی طالبی استاندار یزد در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه شبکه برق استان در سال‌های اخیر، افزود: تاکنون در راستای توسعه زیرساخت‌های برق برای سرمایه‌گذاری در استان کار‌های بزرگی انجام شده و نتیجه این اقدامات موثر، قرارگیری استان یزد در جایگاه نخست مصرف برق صنعتی کشور است.

وی ایجاد پویش #هرهفته الف ب ایران را از اقدامات مناسب و شایسته تقدیر وزارت نیرو دانست و ادامه داد: این پویش سرزندگی و شادابی را به پروژه‌های مختلف حوزه انرژی به خصوص در حوزه‌های آب و برق هدیه کرده است و خوشبختانه استان یزد در مراحل مختلف و در قالب پروژه‌های متعدد، حجم قابل توجهی از پروژه‌های وزارت نیرو را در راستای این پویش، داراست.

طالبی همچنین کمبود زیرساخت‌های برق در بعضی نقاط استان به ویژه شهرستان‌های محروم را چالشی مهم پیش روی استان دانست و تصریح کرد: یکی از موانع جدی سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های بافق، بهاباد و خاتم مسئله کمبود زیرساخت‌های برق در این مناطق است که امید داریم با حمایت وزارت نیرو، شرایط ایجاد نیروگاه‌های حرارتی و خورشیدی در این شهرستان‌ها تسهیل شده و سرمایه‌گذاری خوبی را در آن‌ها شاهد باشیم.

وی ضمن قدردانی از مشارکت بخش‌خصوصی در تامین زیرساخت‌های تامین برق استان افزود: در بخش نیروگاه‌های خورشیدی ظرفیت‌های خیلی خوبی در اختیار داریم و سرمایه‌گذاران نیز آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند که با حمایت وزارت نیرو، شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی، شکل خواهد گرفت.

طالبی همچنین با بیان اینکه دغدغه مردم این خطه کویری، تامین آب شرب است از وزیر نیرو خواست از طریق رایزنی با سایر مقامات و مسوولان کشوری، این دغدغه مردم استان را به حداقل برساند.

استاندار یزد با اشاره به روحیات و زمینه‌های مناسب فرهنگی مردم استان یزد، آمادگی این استان را در راستای انجام اقدامات بهینه‌سازی مصرف انرژی به عنوان پایلوت کشوری اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی