English

هدف شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تسهیل خدمت به مردم است

قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تلاش این مجموعه، بهره گیری از دانش فناوری و علم حقوق برای تسهیل ارائه خدمت به مردم است.

هدف شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تسهیل خدمت به مردم است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، اکبر ثقفیان قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست با رئیس کل دادگستری استان یزد و جمعی از معاونین این دادگستری، اظهار داشت: از سال 88 کلید شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور زده شد و در طی این سالها همه تلاش مجموعه ایجاد بستر و زمینه ای برای راحتی مردم و آسان شدن امور مربوط به مراجعین به دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به این موضوع که در این سنوات فراز و فرودهای بسیاری در این مسیر وجود داشته است، تصریح کرد: دوران بسیار سختی بر این فرایند گذشت و از همه مسئولان قضایی از جمله رؤسای کل دادگستری ها نظر خواهی صورت گرفت و از دانش حقوقی و قضایی اساتید بنام حقوق و مجربین دستگاه قضایی یاری گرفته شد تا اقدامی که انجام می شود در نهایت به نفع مردم باشد.

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: جمع همه نظرات موافق و مخالف و آسیب شناسی شرایط موجود بر صحت و ضرورت وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دلالت کرد و اکنون دوران رفع نواقص و مشکلات آن است.

وی به ضرورت ایجاد شرایطی برای ارائه خدمات به دستگاه قضایی از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت: باید بتوان از این ظرفیت که ایجاد شده در کنار ارائه خدمات به مردم، خدماتی را نیز برای مقام های قضایی ایجاد کرد.

قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: تعدیل تعرفه ها و ایجاد زمینه هایی برای کاهش هزینه های مردم در دستور کار است که باید با دقت در شرایط مناسب حفظ و نگهداری دفاتر و ایجاد درآمد های پایدار برای این بخش لحاظ گردد.

وی دفاتر را درگاه مردم برای رسیدن به قوه قضاییه دانست و بیان داشت: بسیار مهم است که به گونه ای این خدمات از این درگاه به مردم ارائه گردد که رضایت آنان جلب گردد.

ثقفیان بر انجام نظارت و بازرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد و اظهار داشت: پس از نظارت بر گزینش افراد دارای صلاحیت، بازرسی و نظارت بر انجام امور نیز بسیار به اعتلای امور و شناسایی خلأهای موجود کمک می کند.

وی از پر رنگ تر شدن نقش استان ها در نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و گفت: با تشکیل کانون دفاتر در استان ها و تدوین دستورالعمل اداره و نظارت بر این دفاتر، دست استان ها بر نظارت بر حُسن اجرای امور بازتر می گردد.

شایان ذکر است قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و معاون خدمات الکترونیک قضایی در صدر یک هیئت 5 نفر برای نشست با مقام های ارشد قضایی استان و نظارت و بازرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به یزد سفر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر