English

رئیس کل دادگستری استان یزد خواستار شد:

کنترل فضای افسار گسیخته مجازی و تقویت امور فرهنگی و عقیدتی جامعه

نشست شورای قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری یزد و کلیه اعضا به میزبانی اداره کل زندانهای یزد برگزار شد.

کنترل فضای افسار گسیخته مجازی و تقویت امور فرهنگی و عقیدتی جامعه

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست شورای قضایی استان یزد اظهار داشت: مسیر حرکت قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید، بر اساس همان سند تحول قضاییاست و باید با چاشنی تعالی و ارتقا عملکرد همراه باشد. 

وی گفت: اقدامات عالمانه و حرکات هوشمندانه ومؤثر ریاست معزز قوه قضائیه حضرت حجت الاسلام محسنی اژه ای در آغاز مدیریت با وصف محبوبیت و اقدامات تحول آفرین حضرت ایت الله رییسی، شگفتی ساز است به نحوی که موجب تحسین و تقدیر منتقدان دیروز قوه گردید و سرمایه اجتماعی قوه را ارتقا بخشید.

دهشیری افزود: همکاری همه اجزای قوه توام با کار جهادی و تکریم مراجعان، صدور آرای متقن و اقناع کننده، موجب کمال و تعالی قوه مطلوب در دوره دوم انقلاب خواهد شد.

وی به شاخص برخی اقدامات رییس قوه قضاییه  در این دوره ۱۰۰ روزه مدیریت اشاره و اظهار داشت: درحوزه های حقوق عامه، تمرکز در بهبود چرخه اداری و کاهش اطاله دادرسی، بازدید های میدانی هدفمند و با برنامه، حضور در زندانها با رویکرد جدید، ملاقات چهره به چهره با زندانیان امنیتی، بهبود حوزه کارشناسی و تمرکز بر استرداد اموال در پرونده های کثیرالشاکی را از مواردی برشمرد که می بایست از سوی مدیران ارشد دستگاه قضایی استان به عنوان الزام کاری و الگوی رفتاری مورد توجه قرار داده شود.

وی در ادامه به صدور دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد های مردمی با قوه بیان داشت: با توجه به اینکه این رویکرد و دستورالعمل متوجه همه سازمانها است هنوز به صورت کارشناسانه به آن پرداخته نشده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در این جلسه با اشاره به بازدیدی که از انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و جلسه مشترک با متولیان امر داشته اشاره کرد و ضمن مصوباتی در این نشست، ضرورت رسیدگی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نسبت به فروش و یا تعیین تکلیف در مورد کالاهایی که مدتی است درگمرک یزد انبار شده است را خواستار شد.

این مقام قضایی با توجه به کشتار فجیعی که در یکی از شهرستانهای استان رخ داده است، آن را هشداری برای شناسایی هرچه بیشتر متهمان نوظهور و آسیبهای اجتماعی و تقویت امور فرهنگی و عقیدتی در جامعه و کنترل فضای افسار گسیخته مجازی برشمرد و گفت: ضعف سواد رسانه ای در جامعه، دسترسی آسان به وسائل ارتباط جمعی و شبکه های مجازی در سنین نوجوانی، دسترسی آسان به فیلمها، سریالهای جنایی مروج خشونت و بازیهای هدفمندی که بنیان خانواده را نشانه گرفته، باعث بروز آسیبهای جبران ناشدنی است که از اهداف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دهشیری با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که درحوزه اصلاح و تربیت زندانهای یزد انجام گرفته و کسب رتبه های برتر در برخی شاخص ها   گفت: همکاری و تعامل قضات دادگستری، قضات اجرای احکام با مددکاران و ملاقات با مددجویان،حضور مستمر در زندانها، فعالیت هدفمند کمیسیون عفو، تلاش با برنامه ستاد دیه و فعالیت بیش از پیش انجمن حمایت از زندانیان، همه دست به دست هم داده اند تا کنترل سخت زندان با این ابزارها و نهادها آسانترشود.

همچنین در این جلسه حسین سبزواری مدیرکل زندانهای استان یزد ضمن ارائه عملکردی از اقدامات وفعالیت های زندانهای یزد در یک سال گذشته گفت: با توجه به اینکه زندانهای یزد از نظر سخت افزاری شرایط مناسبی نسبت به زندانهای دیگر کشور دارد زمینه ومبنای اقدامات را بر فعالیتهای نرم افزاری قرار دادیم تا تکلیفی که سازمان برفعالیتهای اشتغال و فرهنگی قرارداده بود به نحو احسنت اجرا شود.

وی افزود:آمار زندانیانی که محکوم شاغل هستند به رقم ۸۱ درصد میرسد و از این حیث رتبه سوم کشوری متعلق به استان یزد می باشد.

سبزواری ورود گروههای جهادی در فعالیتها واقدامات زندان و حمایت مستقیم از خانواده های زندانیان نیازمند با حضور فعالین اجتماعی،مسئولین استانی را از فر یزد بالغ بر ۴۹ هزار جلد است که این مهم باعث شده این کتابخانه  در سطح کشور مطرح ودر بین کتابخانه های عمومی حائزرتبه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه