English

رییس دادگستری استان یزد؛

محوری‌ترین برنامه سند تحول قضایی افزایش اعتماد عمومی است

رییس دادگستری یزد گفت: از محوری‌ترین برنامه سند تحول قضایی افزایش اعتماد عمومی، کاهش حجم زیاد پرونده‌های قضایی و اتخاذ تدبیر مناسب برای کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری، برخورد قاطعانه با مفاسد درون‌ و برون‌سازمانی، احیای حقوق عامه، تکریم مراجعان به شمار می رود.

محوری‌ترین برنامه سند تحول قضایی افزایش اعتماد عمومی است

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تأیید 80 درصدی آرای صادره در دادگستری استان یزد در نیمه نخست امسال نشان از اتقان آراء در این استان دارد.

وی در نشست شورای معاونین دادگستری، افزایش دقت و کیفیت در رسیدگی ها را نتیجه آموزش‌های ارائه‌شده و نشست های قضایی دانست و بیان داشت: اکنون تنها 20 درصد آرای صادره در استان نقض و یا اصلاح می‌شوند که این نتیجه عملکرد خوب کیفی مجموعه قضایی استان است.

این مقام قضایی اظهار داشت: از محوری‌ترین برنامه سند تحول قضایی افزایش اعتماد عمومی، کاهش حجم زیاد پرونده‌های قضایی و اتخاذ تدبیر مناسب برای کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری، برخورد قاطعانه با مفاسد درون‌ و برون‌سازمانی، احیای حقوق عامه، تکریم مراجعان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تحولات مدیریتی جدید در رأس دستگاه قضا روند بسیار مثبت و خوبی داشته، خاطرنشان کرد: مهمترین پیامد حرکت قوه قضاییه اقتدار دستگاه قضائی و افزایش امید مردم بوده است.

دهشیری تصریح کرد: کارهای بسیار مهمی در راستای سلامت دستگاه قضا صورت گرفته که این روند باید ادامه دار باشد، چرا که هر گونه فساد در دستگاه قضایی، زمینه ساز فسادهای بزرگتر در جامعه خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: دستگاه قضایی استان یزد نیز در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان برای اجرای عدالت، تامین آرامش روانی مردم و صیانت از حقوق بیت المال اقدامات ارزشمندی را انجام داده و می دهد.

وی در خصوص امنیت امروز کشور عنوان کرد: امنیت امروز کشور مرهون برکت خون شهدا است و باید همواره یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب و نظام اسلامی و مدافعان حرم را زنده نگه داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه