English

ضرورت نظریات سریع و دقیق پزشکی قانون در کاهش اطاله دادرسی

رییس دادگستری یزد گفت: نظریات کارشناسی توأم با سرعت، دقت و صحت سازمان پزشکی قانونی در پرونده های مختلف و گسترده دادگستری می تواند در کاهش اطاله دادرسی و اتقان آراء نقش اساسی داشته باشد.

ضرورت نظریات سریع و دقیق پزشکی قانون در کاهش اطاله دادرسی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پزشک قانونی با تحلیل و تجزیه نکات تاریک و مبهم پزشکی و تلفیق آن‌ها با قوانین موضوعه در امور حقوقی و قضایی وظیفه سنگین و رسالت حساسی را بر عهده دارد.

وی در بازدید از اداره کل پزشکی قانونی استان، ضمن تبریک روز پزشک، اظهار داشت: پزشکی قانونی از معدود سازمان هایی است که از ظرفیت هیأت علمی بهره می برد و با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد و تجهیزات و علم نوین در جهت کشف حقیقت به استقرار و استمرار عدالت در جامعه کمک می کند.

وی تصریح کرد: نظریات کارشناسی توأم با سرعت، دقت و صحت سازمان پزشکی قانونی در پرونده های مختلف و گسترده دادگستری می تواند در کاهش اطاله دادرسی و اتقان آراء نقش اساسی داشته باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه تشخیص حق کار بسیار مهم و حساسی است که با تخصص و مهارت و تعهد پزشکان در پزشکی قانونی صورت می گیرد، اظهار داشت: معاینات بالینی عمومی و تخصصی، کالبد گشایی، تشخیص هویت و DNA و بسیاری از مسائل پیچیده که در تشخیص حق بسیار مهم و در صدور رأی عادلانه و عالمانه، راهگشاست، بر عهده پزشکی قانونی است.

رئیس کل دادگستری استان بر اهمیت نظرات کارشناسی از سوی پزشکی قانونی تأکید کرد و بیان داشت: تشخیص دقیق لحظه تقدم و تاخر فوت برای افراد به واسطه اثرات مترتب بر استحقاق ارث از مسائل پیچیده ای است که توسط پزشکان این مرکز به آن رسیدگی می شود و اثبات نسب و سایر آزمایش های تخصصی از اهمیت و حساسیت کار این سازمان حکایت دارد.

وی ابراز داشت: بخشی از علت اطاله دادرسی مربوط به موضوع تأخیر در ارائه نظرات کارشناسی به ویژه در حوزه پرونده های قصور پزشکی است که در این موضوع می توان استفاده از ظرفیت و قابلیت پزشکی قانونی را به جای سازمان نظام پزشکی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

دهشیری با اشاره به راه اندازی واحد پزشکی قانونی در شهرستان خاتم و تقدیر از همکاری های صورت گرفته، این اقدام را راهگشا برای راحتی و کرامت مردم منطقه دانست و گفت: توجه به خواسته مردم و راه اندازی دفتر پزشکی قانونی در شهرستان خاتم که از مطالبات مردم در سفر ریاست قوه قضاییه بود، رضایت مردم این شهرستان را به همراه خواهد داشت چراکه هم کار سریعتر پیش می رود و هم دیگر نیازی به مسافرت و مراجعه مردم به شهرستان های همجوار وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه