English

ضرورت نظارت قضات برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در اشکذر

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: میانگین وقت های رسیدگی در شهرستان اشکذر بالاست و باید با نظارت بیشتر قضات و مدیران دفاتر این وقت ها تنظیم و میانگین روزهای رسیدگی کاهش یابد.

ضرورت نظارت قضات برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در اشکذر

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان اشکذر در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، کمتر شده و کاهش 19درصدی رقم خورده است.

وی در حاشیه بازدید سرزده از حوزه قضایی اشکذر در دیدار با کادر قضایی این دادگستری بیان داشت: بدون تردید رویکرد و اقدامات پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش در شهرستان، در به دست آمدن این میزان کاهش ورودی اثر داشته است.

وی اظهارداشت: میزان کاهش ورودی پرونده های ورودی در دادگستری شهرستان اشکذر حدود 7 درصد از میانگین استان بالاتر بوده است که این تلاش ستودنی و قابل تقدیر است.

این مقام قضایی، طی بررسی تعدادی از پرونده های شعب دادسرا و دادگاه در اشکذر، بر سامان دهی، متوسط وقت های رسیدگی تأکید کرد و تصریح کرد: میانگین وقت های رسیدگی در شهرستان بالاست و باید با نظارت بیشتر قضات و مدیران دفاتر این وقت ها تنظیم و میانگین روزهای رسیدگی کاهش یابد.

وی دوران تحول دستگاه قضایی را مستلزم وقت گذاری بیشتر، حتی خارج از ساعت اداری ذکر کرد و عنوان کرد: تعیین روزهایی برای انجام امور کاری در عصرها، فرصت بی بدیلی را برای جمع کردن پرونده های مسن و سامان دهی به کارهای عقب مانده در شعبه رسیدگی فراهم می کند و این حفظ و ترویج روحیه در دوران تحول قابل ستودن است.

رئیس کل دادگستری استان، تمرکز بیشتر مجموعه قضایی بر پرونده های مسن و معوق را خواستار شد و افزود: اگر با دقت و تلاش مضاعف بر روی پرونده های مسن تمرکز و کار شود حتما راهکار های قانونی برای به سرانجام رساندن پرونده و خروج از فرایند زمان بر قضایی و اطاله دادرسی پیدا می شود.

وی بر افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تأکید کرد و خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع، پاسخ گویی مناسب و توجیه و راهنمایی و ارشاد مراجعین از فرایند های رسیدگی در جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه تأثیر به سزایی دارد.

دهشیری در خصوص میزان رضایتمندی مردم نسبت به دستگاه قضایی یادآور شد: حسب اعلام مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه، دادگستری استان یزد در جلب میزان رضایتمندی مردم و مراجعان در تیرماه رتبه اول کشوری را کسب نموده که این نشان از فرهنگ، اعتقاد، تدین بالا و رعایت اصل کرامت انسانی توسط کارکنان ساعی، صبور و مردمدار دستگاه قضایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه