English

رییس کل دادگستری یزد بیان کرد:

۴۵۳ دادرسی الکترونیک در سالجاری/ افزایش بازدید قضات از زندان اردکان

رئیس کل دادگستری استان یزد بر رصد مستمر مددجویان زندانی توسط قضات صادر کننده رأی تأکید کرد و گفت: با هدف اشراف بر فرایند های اصلاحی و اطلاع از وضعیت مددجویان زندانی، بازدید قضات از زندان اردکان 295 درصد رشد داشته است.

453 دادرسی الکترونیک در سالجاری/ افزایش بازدید قضات از زندان اردکان

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری استان یزد، هدف از بازدید از زندان را دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی با مددجویان زندانی عنوان کرد و گفت: حضور مسئولان قضایی و دیدار از نزدیک و بررسی مشکلات مددجویان می‌تواند علاوه بر سرعت بخشیدن در امر رسیدگی، در گره گشایی مسائل و امور مرتبط با مددجویان زندانی نیز اثرگذار باشد.

این مقام قضایی به رشد 295 درصدی بازدید قضات از زندان های استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: در 9 ماه سال 99 تعداد 81 بازدید از سوی قضات در رابطه با پرونده های زندانی دار اردکان صورت گرفت که این تعداد بازدید در نه ماهه سال جاری با رشد  295 درصدی، به  320 مورد رسیده است.

وی در رابطه با موجودی زندانیان اردکان تصریح کرد: شاخص میانگین موجودی زندانیان در نه ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد از کاهش اقامت کمتر از ده روز زندانیان متهم در سال جاری خبر داد و افزود: در  9 ماهه  امسال  شاخص آزادی زندانیان متهم با اقامت کمتر از ده روز نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.

وی در رابطه با شاخص های دادرسی الکترونیک ابراز کرد: تعداد 453 دادرسی الکترونیک در نه ماهه سالجاری انجام شده که نسبت به سال گذشته 155 درصد رشد داشته و همچنین تعداد 657 مورد اعزام به مراجع قضایی صورت پذیرفته که این تعداد نسبت به سال گذشته 44 درصد کاهش داشته است.

این مقام عالی قضایی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا آخر آذرماه، در شاخص نظارت تحت سامانه های الکترونیک رشد 160 درصدی به ثبت رسیده است.

دهشیری بیان داشت: شاخص ورودی زندانیان مواد مخدر با میزان اندک در نه ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در راستای تحقق رویکرد دستگاه قضا مبنی بر حبس زدایی، برنامه بازدیدهای منظم، مستمر و هدفمند مسئولان قضایی از زندان ها و بازداشتگاه ها انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان ابراز کرد: همه ظرفیت های قانونی و به ویژه تأسیسات ارفاقی برای کمک به مددجویان برای بازگشت زودتر آنان به جامعه و حضور در کنار خانواده در نظر گرفته می شود تا تأثیر اصلاحی با رأفت و رحمت اسلامی به حداکثر برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر