English

محمد مهدی لطفی خبر داد:

حضور ۶۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه فن بازار یزد/نیاز طرح های دانش بنیان به اعتماد بانک ها

رئیس پارک علم و فناوری یزد در خصوص برگزاری نمایشگاه فن بازار در محل نمایشگاه‌های دائمی در استان یزد، گفت: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ آذرماه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برپا خواهد بود.

حضور 60 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه فن بازار یزد/نیاز طرح های دانش بنیان به اعتماد بانک ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمد مهدی لطفی رئیس پارک علم و فناوری یزد در خصوص برگزاری نمایشگاه فن بازار در محل نمایشگاه‌های دائمی در استان یزد، طی یک نشست خبری، گفت: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ آذرماه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برپا خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به تاکید استاندار یزد نمایشگاه فن بازار یزد در هفته پژوهش از جهات کمی و کیفی رشد خواهد داشت.

لطفی اعلام کرد: امسال 80 غرفه شامل شرکت های دانش بنیان و فناور، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، بخشی از ادارات و موسساتی که ایده های فناورانه داشتند، شرکت های تولیدی که واحدهای تحقیق و توسعه دارند، در نمایشگاه فن بازار استان یزد حضور خواهند داشت.

30 رویداد خاص در نمایشگاه فن بازار یزد

لطفی افزود: در کنار نمایشگاه 30 رویداد خاص اعم از نشست ها و پنل های گفت و گو، رویداد های فناورانه و رویدادهای استارت آپی، غرفه کودکان، غرفه رونمایی از دستاوردهای جدید شرکت ها، غرفه مشاوره به افرادی که ایده دارند برای تبدیل شدن به استارت آپ در نظر گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: بخشی از نمایشگاه فن بازار امسال را به طرح "یزد شهر نوآوری" اختصاص دادیم و برنامه ای را برای دریافت ایده های مردم و مسئولان داریم وه بعد از نمایشگاه پیگیری برای اجرای ایده های دریافت شده انجام می‌شود.

نمایشگاه فناوری اطلاعات به موازات نمایشگاه فن بازار

لطفی در ادامه از برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات به موازات نمایشگاه فن بازار، خبر داد: نمایشگاه فناوری اطلاعات "کامیتکس" را به مناسبت هفته پژوهش خواهیم داشت که دستاوردهای آی تی، کامپیوتر و الکترونیک را نمایش خواهد داد.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با تاکید بر این که 60 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه فن بازار امسال حضور پررنگ خواهند داشت، زمینه فعالیت این شرکت ها را در حوزه های آی تی، فنی مهندسی، بیوتکنولوژی، علوم انسانی و هنر، حوزه خلاق، حوزه کشاورزی و صنایع سبز عنوان کرد.

لطفی درباره تحقق اقتصاد دانش بنیان به خبرنگار خبرگزاری موج یزد، گفت: اقتصاد دانش بنیان یعنی درصد زیادی از اقتصاد به دانش و نوآوری متکی باشد در حالی که یقینا فاصله زیادی با این نوع اقتصاد داریم ولی ریل گذاری ها برای اقتصاد دانش بنیان با قوت در حال انجام است.

بانک ها حامی دانش بنیان ها باشند

وی در این باره بیان کرد: طرح غیر دانش بنیان در بهترین حالت 60 درصد سودآوری دارد در حالی که طرح دانش بنیان 1000درصد می تواند سود آوری داشته باشد.

لطفی تاکید کرد: بانک ها باید حامی دانش بنیان ها باشند و هر بانک، چند طرح را حمایت کند و قطعا با این روش سود قابل توجهی نصیب بانک خواهد شد ولی این اعتماد هنوز شکل نگرفته است.

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی نیازمند اصلاح جدی

رییس پارک علم و فناوری در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج یزد درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و بازخورد آن در اکوسیستم دانش بنیان، گفت: متخصصان حوزه فضای مجازی بهتر می توانند در این خصوص اعلام نظر کنند ولی با توجه به صحبت هایی که از شرکت های مختلف دانش بنیان و فناور در این زمینه مطرح شد، به نظر می رسد بخش هایی از این طرح ضرر به خودی و شرکت های نوپای داخلی خواهد بود که نیازمند اصلاح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر