English

طرح المان شهدای دانشجو اجرا می شود

با پیگیری امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد یزد نشست هم اندیشی با حضورغلامحسین دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد و محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و سایر مسئولان دانشگاه در راستای اجرای طرح المان شهدای دانشجو در دفتر ریاست واحد یزد برگزار شد.

طرح المان شهدای دانشجو اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامحسین دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان کرد، برجسته ترین عنصر خداوند، شهید است.

 با پیگیری امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد یزد نشست هم اندیشی با حضورغلامحسین دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد و محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و سایر مسئولان دانشگاه در راستای اجرای طرح المان شهدای دانشجو در دفتر ریاست واحد یزد برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در این جلسه پیرامون نحوه اجرای طرح المان شهدای دانشجو در بلوار شهدای گمنام دانشگاه برای نخستین مرتبه توسط دانشگاه آزاد اسلامی یزد بحث و گفتگو شد.

دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این جلسه با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی وبرنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی این سند یکی از بندهای راهکنشهای در این راستا را، بهسازی محیطی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد یزد وتقویت کارکرد آنها بعنوان کانون توسعه فضای انقلابی با برگزاری رویدادهای مناسب در فضای دانشگاه آزاد یزد همچون وجود 8شهید گمنام و 2شهید مدافع حرم و برگزاری سالگرد یادواره شهدای گمنام دانشجو در واحد یزد عنوان کرد.

وی افزود، چندسال پیش فراخوان طرح ایجاد گلزار شهدا در این منطقه توسط دانشگاه بصورت کشوری گذاشته شد بطوری که قرار شد تا طرح برنده با مشارکت دانشگاهها و نهادهای فرهنگی یزد اجرایی  شود.

غلامحسین دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه با خطاب کردن شهید به عنوان برجسته ترین عنصر خداوند با توجه به روایات و احادیث مکی و مدنی، گفت: در اجرای طرح المان شهدای دانشجو باید جدا از بحث نصب تصویر شهدا هدف باید توجه به عناصر و محتوای کار جهت ماندگاری نام شهدا برای افکارعمومی جامعه و بخصوص نسل جوان ما باشد.

وی تصریح کرد جنبه نظری این کار باید بگونه ای باشد که مردم وقتی چهره شهدا را در این المان می بینند به بحث حیات شهادت طلبی پی ببرند و این یکی از صفت ذات الهی و یک مکتب شعوراست جدا از بحث اینکه اصول زیبایی شناسی شهری هم در این مساله بسیارحائز اهمیت قرار دارد.

وی اذعان کرد، در اجرای طرح المان شهدامی بایست بنا به اهمیت موضوع، نهادهایی که روی این موضوع مسئول هستند این گنج ناپیدا را در فضای شهری و در ذهن مردم احیا کنند وصرفا نصب یک المان شهری نباشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد، دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان یک مرکزعلمی و دینی استان می تواند طرح کلی معماری و مطالعاتی این المان را تحت عنوان یک بنیاد مطالعاتی پیشقدم شود تا در ادامه با هدف مفهوم سازی و معرفتی و یک هم اندیشی با سایر دانشگاهها و مسئولان استان مانند بنیاد شهید و بنیاد دفاع مقدس و سایر ارگانهای ذیربط یک طرح ماندگار در این منطقه اجرایی شود.

وی در پایان جلسه با اعلام آمادگی شورای اسلامی شهر یزد در تعامل با نهادهای مسئول در تسریع اجرای المان شهدای دانشجو خاطرنشان کرد این حرکت یک افق جدیدی است که باید سر منشا آن از یک مرکز علمی و دینی مانند دانشگاه آزاد یزد آغاز شود چرا که در این مسیر با ایجاد یک فرهنگ شهادت که یک حیات طیبه محسوب می شود و باید با مطالعه کافی و گرفتن پیشنهادات مختلف در این مقوله توسط مسئولان شهری یک کار فاخر و ماندگار بنا شود و اینکه صرف ایجاد یک اثر محدود نگردد.

گفتنی است در حاشیه این نشست هریک از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده خود در راستای موضوع مورد بحث پرداختند.

دانشگاه آزاد اسلامی در افق برنامه خود واجد نظام فرهنگی، آموزشی و پژوهشی پویا، کارآمد و چابک و برخوردار از اساتید شایسته، متعهد و سرآمد در زمینه‌های علمی، آموزشی و فناوری است. دانشجویان دانشگاه به ‌واسطه قرارگیری در محیط رشد دهنده علمی و تربیتی دچار تحول، تعالی و شکوفایی علمی، معنوی و اخلاقی می‌شوند.

سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی براسناد بالادستی به نگارش درآمده که در سندی با عنوان مبنای عزیمت از آن یاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر