English

بازدید بدون واسطه مسئولان قضایی استان یزد از زندان ها

رییس دادگستری استان یزد، اصلی‌ترین هدف بازدید بدون واسطه به صورت منظم و مکرر، مسئولان قضایی از زندان ها را بررسی مطالبات ذکر کرد و ادامه داد: در این برنامه پرونده محکومان مالی بررسی و اقدام می‌شود.

بازدید بدون واسطه مسئولان قضایی استان یزد از زندان ها

به گزارش خبرگزاری موج، هیات عالی‌رتبه قضایی استان یزد شامل رییس کل دادگستری یزد، معاونین قضایی، روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان و قضات دادگاهای تجدید نظر از زندان مرکزی یزد بازدید و با زندانیان به صورت چهره به چهره ملاقات کردند.

در این بازدید، مسئولان قضایی استان به صورت چهره به چهره، پای درددل ۷۴۰ تن از مددجویان نشستند؛ این برای نخستین بار در استان بود که بازدید چهره به چهره مسولان قضایی با زندانیان انجام می شد.  

رییس‌کل دادگستری یزد روز پنجشنبه در این مراسم بر کاهش محکومیت کیفری مددجویان استان تاکید کرد و از بازبینی قرارهای کیفری مددجویان به منظور ایجاد گشایش و تخفیف در مجازات افراد خبر داد.

غلامعلی دهشیری، اصلی‌ترین هدف بازدید مسئولان از زندان‌ها را بدون واسطه به صورت منظم و مکرر، بررسی مطالبات ذکر کرد و ادامه داد: در این برنامه پرونده محکومان مالی بررسی و اقدام می‌شود.

این مسئول به اهمیت همکاری خیران و مردم نوعدوست برای تعامل با ستاد دیه و مسئولان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد  اشاره کرد و گفت: کمک‌های مردم برای آزادی مدجویان نیاز است.

دهشیری با اشاره به طرح‌های مختلف دستگاه قضا برای جایگزینی محکومیت مددجویان تصریح کرد: سعی می‌شود از این طرح‌ها برای کاهش میزان محکومیت مددجویان استان استفاده شود .

هم‌اکنون در استان یزد سه زندان شامل مرکزی و شماره ۲ شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد و  ۲ بازداشتگاه هم در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیربومی هستند، در ارتباط با مواد مخدر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر