English

زندان مرکزی یزد؛

ماجرای زندانبانی که مورد حمله زندانی قرار گرفت/ تقدیر از زندانبان در روز کارمند

14 سال پیش در راهروی زندان مرکزی یزد یک زندانی شرور و سابقه دار که قصد ایجاد شورش داشت به زندانبان حمله کرده و باعث از کار افتادگی زندانبان شد، به مناسبت روز کارمند از این زندانبان تقدیر شد.

ماجرای زندانبانی که مورد حمله زندانی قرار گرفت/ تقدیر از زندانبان در روز کارمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، 14 سال پیش در راهروی زندان مرکزی یزد یک زندانی شرور و سابقه دار که قصد ایجاد شورش و فرار از زندان را دارد، دیوانه وار به سمت مراقب و کلیددار بند، حمله می کند.

زندانی با قسمتی از شیشه ی شکسته شده یکی از پنجره ها که به خون دستان خودش آغشته شده بر سر زندانبان می کوبد، شریان های سر مراقب زندان به شدت خونریزی کرده و تا زمان ورود نیروهای امنیتی و کنترل این حادثه، کارمند بی پناه در راهروی زندان مورد ضرب و شتم زندانی شرور قرار می گیرد، چیزی شبیه گروگان گیری ...

اضطراب بین همه ی کارکنان و زندانیان حاضر در صحنه زمانی بیشتر می شود که متوجه می شوند زندانی شرور، همان فرد مبتلا به ایدز و هپاتیت است...

پایان این غائله با حضور نیروهای امنیتی، آغاز گرفتاری های یک خانواده بود. در مدت زمان دریافت پاسخ آزمایش های خون زندانبان که حدود هشت ماه به طول انجامید، کارمند زندان متوجه فشارهای بسیار زیاد روحی و روانی ناشی از احتمال مبتلا شدن به بیماری های پرخطر بود.

این زندانبان 14 سال است که با عصا و به سختی در محل کار اداری حاضر می شود و با انواع بیماری های مختلف که ناشی از فشارهای عصبی آن واقعه دلخراش است، دست و پنجه نرم می کند...

مدیرکل زندان های استان یزد به مناسبت هفته دولت و روز کارمند با حضور در منزل این زندانبان، با وی دیدار و گفتگو کرد.

حسین سبزواری در این بازدید که به همراه حمیدرضا زارع معاون اداری مالی زندان های استان انجام شد، ضمن تبریک روز کارمند، با این زندانبان نمونه دیدار و مشکلات وی را مورد بررسی قرار داد.

سبزواری گفت:مأموریت خطیر اصلاح وتربیت به خطا رفتگان جامعه منشوری است که در سازمان زندانها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور لحاظ شده است و از این رو یک زندانبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطر قرار گیری در بطن این مأمورین همواره با انواع آسیبهای جسمی و روحی مواجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه