English

نشریه انگلیسی زبان ASTA دانشگاه یزد به رتبه بین‌المللی ارتقا یافت

با اعلام نتایج ارزیابی و رتبه بندی سال 1399 نشریات علمی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشریه انگلیسی زبان ASTA دانشگاه یزد به رتبه بین‌المللی در نشریات علمی کشور ارتقا یافت.

نشریه انگلیسی زبان ASTA دانشگاه یزد  به رتبه بین‌المللی ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری موج یزد، کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تازه‌ترین اعلام نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی در سال1399، نشریه انگلیسی زبان "Algebraic Structures and Their Applications (ASTA)" که از سوی دانشکده ریاضی دانشگاه یزد منتشر می شود را به رتبه بین‌المللی ارتقاء داد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، به نقل از رییس اداره نظارت بر چاپ و نشر این دانشگاه، براساس نتایج جدید اعلام شده از سوی کمیسیون نشریات وزارت عتف، نشریه انگلیسی زبان "Algebraic Structures and Their Applications (ASTA)" که توسط دانشکده علوم ریاضی دانشگاه یزد به سردبیری دکتر بیژن دواز و مدیرمسئولی دکتر سعید علیخانی از اعضای هیات علمی منتشر می‌شود، توانست به رتبه بین‌المللی ارتقا یابد.

بر اساس این گزارش هشت نشریه علمی دیگر دانشگاه یزد نیز موفق به کسب رتبه ب شدند و رتبه ارزیابی سال 1398 خود را تکرار و تثبیت کردند.

عباس عسکری ندوشن در این گزارش آورده است، با ابلاغ آیین نامه جدید نشریات علمی کشور در اردیبهشت 1398، زین پس به جای صدور گواهی اعتبار «علمی - پژوهشی» و «علمی - ترویجی»،  کلیه نشریاتی که حائز شرایط این آیین‌نامه باشند با عنوان واحد «نشریه علمی» شناخته شده و رتبه نشریه در ارزیابی‌ها بعنوان "اعتبار نشریه" قلمداد خواهد شد.

همچنین با ابلاغ این آیین نامه، نشریات علمی به صورت سالانه توسط وزارت عتف مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و امتیاز آنها در ارزیابی نشریات براساس شاخص‌ها و معیارهای مختلفی تعیین می‌شود.

 برمبنای امتیازات کسب شده از شاخص‌های ارزیابی یا پایگاه‌های نمایه شده، تعیین رتبه نشریات براساس امتیازات کسب شده هر نشریه، در پنج دسته شامل: رتبه بین‌المللی، رتبه الف (خیلی خوب؛ با دامنه امتیاز 801 تا 1000)، رتبه ب (خوب؛ با دامنه امتیاز 601 تا 800)، رتبه ج (متوسط؛ با دامنه امتیاز 401 تا 600) و رتبه د (ضعیف؛ با امتیاز 400 و پایین‌تر) صورت می‌گیرد.

به گفته دکتر عسکری ندوشن، در حال حاضر دانشگاه یزد دارای 8 نشریه علمی به زبان فارسی و یک نشریه علمی به زبان انگلیسی است که در زمینه‌های تخصصی علوم انسانی و اجتماعی، فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه و فنی مهندسی منتشر می‌شوند.

نشریه آمار دانشگاه یزد با عنوان: Journal of Statistical Modelling: Theory and Applications پس از دو شماره انتشار، اخیرا به منظور دریافت رتبه علمی، درخواست ورود آن به فرآیند ارزیابی اعتبار علمی ثبت شده که توسط کمیسیون نشریات علمی کشور در دست بررسی است و چنانچه شرایط لازم را احراز کند، به زودی به جمع نشریات علمی دانشگاه اضافه خواهد شد.

همچنین آغاز فعالیت انتشاراتی سه نشریه جدیدی که مجوز آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تأیید قرار گرفته نیز در دست پیگیری و اقدام است و زیرساخت‌های لازم برای وبگاه این سه نشریه جدید خریداری شده است.

 این سه نشریه عبارتند از: "پژوهش‌های نظری و کاربردی هوش ماشینی"،  "تداوم و تغییر اجتماعی" و " Decision Making: Theory and Practice" که به زودی قرار است فعالیت‌های انتشاراتی خود را آغاز کند.

در انتهای این گزارش آمده است، در حال حاضر اداره نظارت بر چاپ و نشر دانشگاه یزد در راستای سیاست‌های حوزه معاونت پژوهشی از توسعه کمی نشریات دانشگاه به ویژه نشریات علمی بین رشته‌ای با رویکرد بین‌المللی و انگلیسی زبان حمایت و پشتیبانی می‌کند. بنابراین، چنانچه در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف دانشگاه، احساس ظرفیت و پتانسیل لازم برای راه‌اندازی نشریات علمی وجود داشته باشد، دعوت می‌شود که این حرکت را آغاز کنند.

یادآور می‌شود، دوفصلنامه Algebraic Structures and Their Applications از دوسال پیش در پایگاه اسکوپوس ایندکس شده و اخیرا موفق به کسب رتبه Q4 در پایگاه SJR شده است.

نتایج رتبه بندی نشریات علمی هم اکنون از طریق پرتال نشریات علمی کشور به نشانی https://journals.msrt.ir  به صورت آنلاین در دسترس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه