English

با سخنرانی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛

آیین تجلیل از استادان نمونه دانشگاه یزد برگزار شد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از استادان نمونه دانشگاه یزد، کیفیت آموزشی را مهمترین چالش دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه‌ها تمام نیاز آموزش کشور را برآورده کرده‌اند.

آیین تجلیل از استادان نمونه دانشگاه یزد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته در ارتباط ویدئو کنفرانسی در آیین بزرگداشت استادان نمونه دانشگاه یزد، گفت: دانشگاه یزد در این چندساله که در حال رصد دانشگاه‌ها هستیم جزو دانشگاه‌های موفق بوده و در بسیاری از نظام‌های رتبه‌بندی هم ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه یزد در رتبه‌بندی وزارت علوم جایگاه خوب و مطلوبی دارد که امیدواریم شیب پیشرفت آن بیشتر شود و شاهد موفقیت بیش‌ازپیش این دانشگاه در تمام عرصه‌های آموزشی و علمی باشیم.

خاکی صدیق با تأکید بر اینکه موفقیت‌های هر دانشگاهی مدیون زحمات استادان و کارشناسان و دانشجویان است، اضافه کرد: ما خانواده آموزش عالی به دستاوردهای بسیار بزرگ در کشور در عرصه آموزش و پژوهش و فناوری مفتخریم.

وی با بیان اینکه در عرصه آموزش این ادعا را داریم که دانشگاه‌ها تمام نیاز آموزش کشور را برآورده کرده‌اند ادامه داد: با این دستاورد، به یک کارشناس خارجی در کشور نیاز نداریم و تمام کارشناسان مورد نیاز قسمت‌های مختلف کشور را دانشگاه‌ها تأمین می‌کنند.

دکتر خاکی صدیق افزود: اگر امروز در کشور به یک آموزش‌های جدید نیاز داشته باشیم، یک دانشگاه دوره را تعریف و اجرایی می‌کند، در حوزه آموزشی ده‌ها و صدها دوره جدید تعریف شده که بسیاری از آنها تقاضامحور است یعنی صنعت یا حوزه‌ای آن را درخواست داشته تا اجرایی کنیم که قدرت تحرّک و دانشگاه‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد.

کرونا، توانمند بودن دانشگاه‌ها را نشان داد

وی با اشاره به اینکه در عرصه پژوهش و فناوری نیز، بیماری کرونا دانشگاه‌ها را سربلند کرد، گفت: در حوزه فناوری بسیاری از وسایل مورد نیاز مقابله با اثرات کرونا را دانشگاه و شرکت‌های بنیان در حال تولید و در خدمت‌رسانی به اجتماع و جامعه هستند و در کنار مدافعان سلامت محققان و آموزشگرانی را می‌بینیم که شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد ولی ارزش کارشان در نزد خدای متعال محفوظ است.

معاون آموزش وزارت علوم عمده‌ترین چالش دانشگاه‌ها را مسئله کیفیت آموزشی دانست و تصریح کرد: یعنی اگر ما مسائل آموزش عالی کشور را دسته‌بندی کنیم یکی از مهمترین مسائل آن مباحث کیفی و فاصله زیاد بین دانشگاه‌هایمان است.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: بحث کیفیت آموزشی ابعاد مختلفی دارد که نیاز به سیاست‌گذاری در جهت ارتقا آموزش عالی از ضروریات به شمار می‌رود.

 در این مراسم رییس دانشگاه یزد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه نیز در سخنان جداگانه‌ای به بیان دستاوردهای آموزشی و برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه برای ارتقای کیفیت آموزش، انتخاب استادان نمونه و همچنین گرامیداشت هفته سرآمدی آموزش پرداختند.  

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایا از استادان نمونه دانشگاه در سال 1399 تجلیل شد:

پردیس علوم انسانی و اجتماعی، محمد ترکاشوند مرادآبادی، محمدرضا رضایی، محسن شاکری حسین آباد؛ پردیس علوم، علیرضا گرجی؛ محمدصادق زمانی؛ پردیس فنی و مهندسی، مجید شخصی نیایی، امین حسین مرشدی و سعید حسنی؛ دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی و دانشکده هنر و معماری، سیدابراهیم سیفتی؛ استاد نمونه آموزش بین الملل، محمد کاظم کهدویی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه