English

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد تشریح کرد:

ویژه برنامه‌های هفته سرآمدی آموزش در دانشگاه یزد با شعار ارتقای اخلاق در آموزش

مراسم امسال هفته سرآمدی آموزش و روز معلم به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین تقارن با ماه رمضان و لیالی قدر، با اندکی تاخیر برگزار می شود. این هفته از فردا سه‌شنبه ٢٨ اردیبهشت آغاز و تا دوشنبه ٣ خردادماه ادامه خواهد داشت.

ویژه برنامه‌های هفته سرآمدی آموزش در دانشگاه یزد با شعار ارتقای اخلاق در آموزش

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدتقی صادقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با اعلام این خبر افزود: در روز سه شنبه ٢٨ اردیبهشت که اولین روز این هفته است مراسم گرامیداشت مقام استاد و تجلیل از استادان برتر آموزشی دانشگاه به صورت نیمه‌حضوری برگزار می‌شود و طی آن از زحمات استادان فرهیخته و گرامی قدردانی خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه امور آموزشی همیشه چراغ راه پیشرفت و توسعه در همه عصرها و برای همه نسل هاست، خاطر نشان کرد: در دانشگاه های نسل چهارم نیز، موفقیت یک «دانشگاه کارآفرین» منوط به توفیق دانشگاه در حوزه های آموزش و پژوهش است.

وی شعار انتخاب‌شده برای هفته سرآمدی آموزش در سال جاری را «اخلاق در آموزش» عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس مبانی اخلاق حرفه‌ای معلمی، یک استاد باید در دو بعد خود را ملزم به رعایت اصول اخلاقی بداند. اول، به جهت جایگاه تأثیرگذاری که بر رفتار و افکار فراگیران دارد، باید خود را آراسته به فضایل اخلاقی نماید و بداند موثرترین روش در انتقال ارزش‌های اخلاقی مثبت، آشکار شدن آنها در رفتار واقعی مدرس است.

صادقی افزود: به جهت وظیفه‌ای که در قبال برآوردن نیازهای آموزشی دانشجویان دارد، باید با رعایت حداکثری اصول اخلاقی در انجام وظایف حرفه‌ای، مسؤولیت‌های آموزشی خود را به بهترین نحو به انجام رساند. رعایت اخلاق توسط فراگیران دانش نیز پیش شرط موفقیت دانشجویان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد در بخش پایانی سخنان خود به تشریح اهم برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته در دانشگاه یزد،گفت: روز  سه‌شنبه ٢٨ اردیبهشت ماه، ساعت 18: سرآمدان آموزش، مراسم تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه
چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه: پشتیبانان آموزش، تقدیر از کارکنان حوزه آموزش دانشگاه
پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه: استادان فقید، بزرگداشت استادان فقید دانشگاه در یک سال گذشته
شنبه 1 خردادماه، ساعت 18: آموزش الکترونیک، برگزاری کارگاه آموزشی تهیه محتوای الکترونیک

یک‌شنبه 2 خردادماه، ساعت 18: اخلاق آموزشی، برگزاری وبینار اخلاق در آموزش (با سخنرانی آقای دکتر قراملکی از دانشگاه تهران)

دو‌شنبه 3 خردادماه، ساعت 18: ارتقای کیفیت آموزش، نشست "طرح جامع ارتقای کیفیت آموزش" با حضور روسا و معاونان آموزشی پردیس‌ها و دانشکده‌ها مستقل و رئیس و معاون آموزشی دانشکده ها و گروه‌های مستقل

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی