English

دغدغه کشاورزی یزد کمبود آب شیرین است/صنایع پر آبخواه جایگزین کشاورزی یزد نشود

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در برنامه رصد از شبکه تلویزیون استان یزد با موضوع باید و نباید های مدیریت مصرف آب در کشاورزی یزد، حضور پیدا کرد.

دغدغه کشاورزی یزد کمبود آب شیرین است/صنایع پر آبخواه جایگزین کشاورزی یزد نشود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمدرضا خلف باغی در برنامه تلویزیونی رصد، بیان کرد: در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه آب، می توان به ۴۰ شرکت مجری و مشاور آبیاری فعال در استان یزد اشاره داشت که حتی به استان‌های جنوبی کشور هم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی در موضوع خاک استان و اقداماتی که برای بهتر شدن کیفیت خاک انجام شده، گفت: خاک های مرغوب در استان یزد بیشتر مورد ساخت و ساز قرار گرفتند و مناطق شهری که مشاهده می شود اغلب پیش از این به شکل باغ وجود داشتند و به دنبال آن خاک با درجه مرغوبیت پایین‌تر مورد استفاده کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه کشت در استان کویری یزد وجود ندارد و خاک های بایر در یزد مورد کشت قرار نگرفتند، افزود: به دلیل اینکه شرایط خاکی و آبی استان اجازه توسعه کشت را نمی‌دهد این اقدام انجام نشده ولی ۱۶ آزمایشگاه آب و خاک در استان فعال هستند که به رصد خاک ها و مرغوبیت آن ها می پردازند ولی مشکل و دغدغه اصلی در استان یزد برای کشاورزی کمبود آب شیرین است.

 خلف باغی یکی از معضلات حوزه آب یزد را نگاه مقطعی به خشکسالی عنوان کرد و گفت: باید باید در نظر بگیریم که آب با ارزش ترین کالای حیات است و در کنار آن کشاورزی و وجود اکسیژن جدا از حیات نیست.

وی گفت: مبنای یزد ابتدا بر کشاورزی بوده است و از این پس نیز باید کشاورزی با روشهای نوین آبیاری در یزد ادامه پیدا کند و صنایع پر آبخواه نباید جای کشاورزی را بگیرند و به کمبود آب در استان یزد دامن بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی