English

رونمایی دستورالعمل جامع ورزشی برای کیفیت زندگی در شهر

شهردار یزد در مراسم رونمایی از دستورالعمل ورزشی جامع، گفت: اجرای این دستوالعمل، مدیریت کیفیت زندگی در شهر را افزایش می دهد

رونمایی دستورالعمل جامع ورزشی برای کیفیت زندگی در شهر

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جمال الدین عزیزی شهردار یزد در مراسم رونمایی از دستورالعمل ورزشی جامع برای شهرداری های کلان شهرهای کشور اعلام کرد:  رویکرد های مدیریت شهری در حال حاضر نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است و باید علاوه بر رسیدگی به وضعیت کالبدی شهر از قبیل عمران و ساخت و ساز و فضا سازی، به بحث های فرا کالبدی از قبیل بحث های فرهنگی، اجتماعی و انگیزشی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، جمال الدین عزیزی با اشاره اینکه دستورالعمل ورزشی جامع برای شهرداری های کلان شهرهای کشور در  ۱۲ رشته ورزشی برای آقایان و ۸ رشته ورزشی برای بانوان به طور کامل و جامع نگارش شده است، افزود: شهرداری ها باید و می توانند در بحث ورزش در سطح شهر جایگاه بالاتری  داشته باشد چون تاثیر آن مستقیما به شهر بازمی گردد و در نتیجه به عنوان هدف نهایی مدیریت شهری، کیفیت زندگی در شهر افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه های بسیار تأثیر گذار در افزایش کیفیت زندگی در شهر، ورزش چه بصورت همگانی، چه حرفه ای و چه به صورت عادات ورزشی مثل پیاده روی و دوچرخه سواری است. ترویج ورزش برای شهروندان زمانی می تواند اثر بخش باشد که بدنه ی شهرداری در سلامت جسمی، روحی و انگیزشی خوبی قرار داشته باشد ولی متاسفانه ورزش کارکنان شهرداری ها آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

شهردار یزد تاکید کرد: ما می خواهیم در سال جاری برای اولین بار مسابقه ورزشی بین شهرهای خواهرخوانده در سطح بین المللی با رویکرد شهری و با حضور شهروندان برگزار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های شهرداری یزد در حوزه ورزش، به برگزاری المپیادهای ورزشی محلات اشاره کرد و افزود:  در مسابقات ورزشی، محله محوری را اساس قرار دادیم و سعی کردیم ورزش را وارد محله ها کنیم تا مردم با ورزش مأنوس شوند و امیدوار هستیم در حوزه ورزش کارکنان شهرداری ها نیز  این سند، آماده شده و به صورت عملی و کاربردی اجرا شود تا فرصت ورزش و سلامت جسمی برای کارکنان شهرداری ها نیز فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی