English

هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی است

رییس و معاونین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد دیدار کردند.

هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید،پشتیبانی هاو مانع زدایی ها میبایست در همین راستا با همبستگی، موانع و مشکلات قشر زحمتکش کشاورز رفع گردد.

وی افزود:  وظیفه دستگاههای مجری خدمات به مردم است و هر موقع مردم راضی بودند آنگاه می توان گفت خدمت رسانی صورت گرفته است.

سید محمدکاظم مدرسی تصریح کرد: برای بازدهی بیشتر در بخش کشاورزی می بایست در عرصه های نوین کشاورزی نظیر نهال های اصلاح شده فعالیت را گسترش داد.

وی استفاده از فارغ التحصیلان با دانش و تجربه کافی و غیرشاغل را جز اولویت های جامعه و وضعیت موجود استان دانست و ابراز امیدواری کرد: خدمات میبایست  همه در جهت رفع موانع تولید مردم و رضای خداوند متعال باشد.

در ادامه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد ضمن ارایه عملکرد و فعالیت های این سازمان  یکی از اهداف این سازمان را کمک به کشاورزان با اشاعه دانش دانست و گفت : نظام مهندسی کشاورزی جز سازمان های تمام الکترونیک است که از سال 91 عضویت اعضا به صورت الکترونیکی انجام شده و امروز شاهد این هستیم که علاوه بر صدور پروانه ها و مجوزها، اغلب خدمات در سامانه های الکترونیکی صورت می گیرد.

محمدرضا خلف باغی اظهار داشت: با مساعدت و همراهی همه بخش های مرتبط با عرصه کشاورزی شاهد ارتقای بیش از پیش بخش مظلوم کشاورزی و همچنین رفع موانع و مشکلات این بخش خواهیم بود.

وی افزود: نظام مهندسی کشاورزی استان یزد جهت صرفه جویی در وقت و مسافت، اعضا و بهره برداران ،دارای 26 مرکز خدمات در شهرستانهای استان میباشد که به عنوان نماینده سازمان در کلیه امور اعم از صدور پروانه، نظارت و کارشناسی و.... فعالیت می کنند.

خلف باغی با اشاره به اینکه اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی،منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل می دهند، تصریح کرد: این سازمان دارای 3 هزار و 800 نفر عضو حقیقی و 310 عضو حقوقی میباشد.

رییس شورای نظام مهندسی کشاورزی به اجرای قانون های واگذاری ازسال 91 تاکنون اشاره کرد و گفت: برحسب واگذاری هایی که از قانون افزایش بهره وری و قانون جامع دامپروری صورت گرفته، اموری همچون صدورپروانه های دامپروری، طیور، گلخانه، شیلات، گیاهپزشکی و قارچ خوراکی به نظام مهندسی واگذار گردیده است.

خلف باغی یکی از دغدغه های این سازمان را افزایش بهره وری منابع پایه، بویژه آب در این شرایط بحرانی دانست و اظهار داشت: شرایط فعلی  باعث شده تا دانش آموختگان به شغل های کاذب روی آورند و نیروی جدید فعال در عرصه های مرتبط کشاورزی کاهش یابد و این امر قطعا در آینده ای نزدیک دچار کمبود نیروی متخصص در حوزه های دامپروری، کشت های گلخانه ای و محیط زیست خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در پایان ابراز امیدواری کرد : که با تعاملات هر چه بیشتر میتوان  در راستای شعار سال (تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها)  گام های موثری برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر