English

آیت الله مدرسی؛

کمک به تهیه خوراک دام و لایروبی قنوات در یزد ضروری است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: پشتیبانی همه مسئولین از بخش کشاورزی و رفع موانع از جمله پرداخت تسهیلات، تسهیل در دریافت مجوز ها، کمک به تهیه خوراک دام، لایروبی قنوات در یزد ضروری است.

کمک به تهیه خوراک دام و لایروبی قنوات در یزد ضروری است
به گزارش خبرگزاری موج یزد، به منظور بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی همزمان سالروز تشکیل جهاد سازندگی، مراسمی با حضور آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، مسئولین سازمان جهادکشاورزی و جمعی از کارکنان سازمان به صورت حضوری و همچنین ارتباط مستقیم از طریق وبینار با تمامی مراکز جهادکشاورزی در سراسر استان در محل نمازخانه سازمان برگزار شد.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد آیت الله مدرسی در این مراسم با تبریک هفته جهادکشاورزی به همه تلاشگران این عرصه با اشاره به سوره مبارکه عصر گفت: با توجه به آیات این سوره، انسان در خسران و زیان است مگر اینکه ایمان داشته باشد و عمل صالح و نیکو انجام دهد.
بهترین عمل صالح دستگیری و خدمت به خلق خداست. انسان برای رسیدن به کمال و اوج گرفتن نیاز به دوبال دارد .بال اول ایمان به خدا، تدین و دینداری است و بال دوم خدمت به خلق خداست که خوشبختانه شما جهادگران هردو آن را دارید . خدماتی که از سوی شما چه در گذشته و چه در زمان حال انجام شده و می شود همه عمل صالح است.
آیت الله مدرسی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام به تشکیل جهاد سازندگی، اهم ویژگی های جهادگران را برشمرد و افزود: خدمت رسانی به محرومان از افتخارات جهادکشاورزی است که هرگز نباید فراموش شود .
وی با بیان موانع و مشکلات بخش کشاورزی در استان یزد از جمله خشکسالی و کم آبی، تصریح کرد بدلیل کم آبی نباید به کشاورزی کم توجهی شود به ویژه تولید گندم که یک محصول استراتژیک و اساسی است تولید آن نباید کنار گذشته شود.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به شعار سال خواستار پشتیبانی همه مسئولین از بخش کشاورزی و رفع موانع از جمله پرداخت تسهیلات، تسهیل در دریافت مجوز ها، کمک به تهیه خوراک دام، لایروبی قنوات و استخر های کشاورزی، حذف دلال ها، تولید بذر در استان و رفع محدودیت های تولید ماهی تیلاپیا و ... شد و تصریح کرد گام برداشتن در این راه از بهترین اعمال صالح است.
 

ضرورت ایجاد پایانه صادراتی محصولات گلخانه ای در یزد

رئیس سازمان جهادکشاورزی یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته و روز جهادکشاورزی به همکاران و دست اندرکاران بخش کشاورزی با برشمردن گوشه ای از دستاورد ها و همچنین پتانسیل های بخش کشاورزی با برشمردن گوشه ای از دستاورد ها و همچنین پتانسیل های بخش کشاورزی استان به مشکلات و موانع موجود در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : علاوه بر اینکه ما در استان با مشکل خشکسالی و کم آبی مواجه هستیم ، هرساله متأسفانه از سهم آب بخش کشاورزی کاسته می شود که این موضوع کشاورزی استان را به نابودی می کشاند.
سید ابوالفضل وکیلی دستور خرید چاههای کشاورزی و انتقال آب آن جهت صنعت را یکی دیگر از مشکلات پیش روی کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد با پیگیری مسئولین استان ، یزد در این خصوص استثناء شود.
وی در ادامه افزود با توجه به این که ما در صنعت دام و طیور رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم ولی متأسفانه در موضوع تأمین نهاده ها به خارج از استان وابسته ایم که دنبال آن هستیم با بهره گیری از ظرفیت تحقیقاتی علوم دانشگاهی و کارشناسی استان بخشی از علوفه و نهاده های مورد نیاز را با کمترین میزان مصرف اب در خود استان تولید کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایجاد پایانه صادراتی، چه ریلی چه هوایی را یکی دیگر از نیاز های بخش کشاورزی استان بخصوص در بحث گلخانه ها دانست و ابراز امیدواری کرد با پشتیبانی مسئولین این مشکل و نیاز در آینده برطرف شود.
وی نیاز به واردات بذر از خارج را یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی استان دانست و تصریح کرد به حمد الله کمیته های با حضور محققین و کارشناسان تشکیل شده و به دنبال آن هستیم که در آینده نزدیکنیاز استان به بذر را نیز در خود استان برطرف کنیم.
وکیلی با اشاره به نامه محیط زیست مبنی بر توقف تولید ماهی تیلاپیا در استان به پتانسیل و ظرفیت های این صنعت در استان از جمله تولید بالای گوشت سفید ، اشتغالزایی مناسب و . . . اشاره و خواستار مساعدت مسئولین در رفع توقیف تولید این ماهی در استان شد.
همچنین در ابتدای مراسم حجه الاسلام دکتر موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک ایام هفته جهادکشاورزی به فرمان تاریخی امام در تشکیل جهاد سازندگی اشاره و جهاد سازندگی به همراه سپاه را به عنوان دوبال انقلاب اسلامی دانست که در همه زمینه ها یار و یاور انقلاب بودند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر