English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در کرمانشاه تولید می‌شود

نوربخش حاتمی با اعلام این‌که در هفته جهاد کشاورزی ۹۰ پروژه بخش کشاورزی استان بااعتبار حدود ۷۸ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۷۰۶ نفر افتتاح می‌شود، گفت: سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در کرمانشاه تولید می‌گردد.

سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در کرمانشاه تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص اهم برنامه‌های اجرایی در هفته جهاد کشاورزی ابراز داشت: پروژه‌ها شامل ۵۳ پروژه در بخش آب‌وخاک بااعتبار هشت میلیارد تومان و اشتغال ۱۴۶ نفر، ۱۴ پروژه باغبانی بااعتبار بیش از ۲۶ میلیارد تومان و اشتغال ۴۴۷ نفر، ۱۶ پروژه تولیدات دامی بااعتبار بیش از ۱۴ میلیارد تومان و اشتغال ۵۷ نفر و ۶ پروژه صنایع تبدیلی بااعتبار ۲۹ میلیارد تومان و ۶۶ نفر اشتغال است.

وی بابیان اینکه در این هفته یک پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد، گفت: برای آغاز عملیات اجرایی یک پروژه در بخش آب‌وخاک ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری انجام‌شده و برای ۲۰ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش کشاورزی را محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل دانست و گفت: این استان علاوه بر تأمین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تأمین و تضمین می‌کند.

حاتمی افزود: همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش‌های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهارفصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان ازجمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه