English

ریجستری برای دستگاه های دارای سیمکارت در یزد اجرا می شود/شهروندان هنگام خرید، اصالت دستگاه را ارزیابی کنند

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد اظهار کرد: ریجستری برای دستگاه های دارای سیمکارت اجرا می شود و شهروندان باید توجه داشته باشند که در هنگام خرید، اصالت دستگاه را ارزیابی کنند.

ریجستری برای دستگاه های دارای سیمکارت در یزد اجرا می شود/شهروندان هنگام خرید، اصالت دستگاه را ارزیابی کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) برای موبایل واره‌ها از تیرماه سال جاری خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه در سال ۹۶ گفت: در مرحله اول اجرای این طرح تمامی نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۹۷ مشمول رجیستری شدند و با تصمیم کمیته راهبری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرح رجیستری، ساعت های هوشمند از دوازدهم تیرماه و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از نوزدهم تیرماه مشمول رجیستری می‌شوند.

پاکدل افزود: این طرح با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش تجهیزات قاچاق به جای تجهیزات قانونی اجرا می‌شود.

وی ضمن اشاره به چگونگی رجیستری تجهیزات دارای سیم‌کارت که تاکنون فعال بوده‌اند، تصریح کرد: تمامی تجهیزاتی که تا پیش از اجرای طرح رجیستری فعال باشند، مشمول این طرح نخواهند شد اما تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال می‌شوند بایستی رجیستر شوند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد اظهار کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که در هنگام خرید، اصالت دستگاه را از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* یا سایت hamta.ntsw.ir یا اپلیکیشن همتا استعلام و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت yazd.ict.gov.ir مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر