English

یزد در به کارگیری زیرساخت های ارتباطی ضعیف است/ ۳۱۵ روستا در استان به اینترنت پرسرعت متصل هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: در استان یزد به لحاظ استفاده از زیر ساخت های ارتباطی مشکل داریم و در استفاده از زیرساخت های ارتباطی و مهارت به کارگیری این زیرساخت رتبه پنجم کشور را داریم و بر عکس آن، خدمات و پهنای باند استان یزد در کشو ر رتبه دوم را دارد.

یزد در به کارگیری زیرساخت های ارتباطی ضعیف است/ 315 روستا در استان به اینترنت پرسرعت متصل هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در نشست خبری خانه مطبوعات یزد گفت: بیش از هزار شرکت یزدی در " نماد اعتماد الکترونیکی " ثبت نام کردند.

وی در ادامه با توجه به هفته خرید اینترنتی گفت: با وجود شرایط شیوع کرونا کسب و کارهای یزد باید به سمت اینترنتی شدن پیش بروند چرا که استان یزد از زیرساخت های خوب ارتباطی برخوردار است.

وی در خصوص قطعی اینترنت گفت: با توجه به زیرساخت های خوب اینترنت در استان یزد قطعی اینترنت بسیار نادر است ولی مردم می توانند به سامانه 195 مشکلات را اعلام کنند و کمتر از سه روز مشکل حل خواهد شد.

پاکدل بیان کرد: با توجه به توسعه شبکه در برخی مکان ها در صورتی که مشکلی در برقراری اینترنت دارند به زودی رفع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حوزه ارتباطات شاخص دسترسی استان یزد، رتبه 2 کشور است، گفت: در استان یزد حتی جاده ها هم مجهز به اینترنت هستند و پهنای باند متناسب با نیاز افزایش خواهد داشت.

پاکدل گفت: 315 روستا در استان یزد به اینترنت پرسرعت متصل هستند و قبل از برنامه ششم توسعه مشکل روستاهای استان یزد در اینترنت حل خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، در استان یزد به لحاظ استفاده از زیر ساخت های ارتباطی مشکل داریم و در استفاده از زیرساخت های ارتباطی و مهارت به کارگیری این زیرساخت رتبه پنجم کشور را داریم و بر عکس آن، خدمات و پهنای باند استان یزد در کشو ر رتبه دوم را دارد.

وی گلایه کرد: مردم استان یزد عادت به مراجعه حضوری دارند و کمتر از دولت الکرتونیک استفاده می کنند که این موضوع قابل قبول نیست و باید فرهنگ مراجعه غیر حضوری ارتقا یابد.

رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار مجازی کشور، گفت: سال گذشته استان یزد 12 مجوز در حوزه کسب و کار مجازی داشته که این تعداد با توجه به زیر ساخت های یزد خیلی کم است و به این نتیجه می رسیم که یزد از نظر تجارت الکترونیک ضعیف است.

وی با اشاره به آغاز هفته خرید اینترنتی در خصوص مزیت هفته های خرید اینترنتی، گفت: در این هفته ها نوع تخفیف متفاوت است و یزدی هایی که نماد الکترونیک دارند، می توانند به شکل مجازی فعالیت های خود را گسترش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر