English

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز در انتظار کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده نمایند

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: مجازات حبس از 91 تا 180 روز در انتظار کارفرمایانیاست که از اتباع غیرمجاز استفاده نمایند.

مجازات حبس از 91 تا 180 روز در انتظار کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز استفاده نمایند

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در خصوص اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سطح استان و حضور غیرمجاز و افسار گسیخته نیروی کار خارجی در برخی مناطق و مشاغل که صدماتی را به اشتغال استان وارد کرده است گفت: با توجه دستورات  موکد قانونی، کارفرمایان اعم از واحدهای تولیدی، موسسات دولتی و غیردولتی، ارگان های دولتی،  پیمانکاران و ... باید نیروی کار مورد نیاز خود را از کارگران ایرانی و در صورت ضرورت و در موارد خاص از نیروی کار خارجی دارنده کارت موقت معتبر تامین نمایند و از بکارگیری کارگران غیرمجاز جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به ماده 120 قانون کار جمهوری  اسلامی ایران تاکید کرد: اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه اولا دارای روادید با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آیین نامه های مربوطه پروانه کار دریافت دارند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ماده 181 قانون کار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده است بپذیرند و... باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می شوند.

تشکری گفت: براساس ماده 128 قانون کار، کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام کارشناسان بیگانه می¬شود نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل کار خود را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام نمایند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیر مجاز خارجی در بازار کار کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را بکار گیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه (4425825ریال )جریمه کنند. در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر