English

۲۹۱ تشکل کارگری در استان یزد فعالیت می کنند/ثبت نام در طرح مشاغل خانگی ادامه دارد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت:291 تشکل کارگری در استان یزد فعالیت می کنند که 75 هزار و 290 نفر تحت پوشش دارند.

291 تشکل کارگری در استان یزد فعالیت می کنند/ثبت نام در طرح مشاغل خانگی ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد گفت:291 تشکل کارگری در استان یزد فعالیت می کنند که 75 هزار و 290 نفر تحت پوشش دارند.

وی در خصوص بیمه بیکاری سال 99 افزود: در سه ماه اول سال به علت شیوع کرونا با افزایش بیمه بیکاری رو به رو بودیم که بیمه بیکاری 3200 نفر برقرار شد.

فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل، در بحث مشاغل خانگی سال 89 اعتبار قرض الحسنه داشتیم همچنین مجوزهایی هم صادر شد در سال 99 هم بیش از چهار میلیارد تومان منابع داشتیم که 270  نفر استفاده کردند و 100 درصد منابه هم جذب شد.

وی با بیان اینکه اغلب مشاغل خانگی با مشکل بازار مواحه هستند، گفت: به همین دلیل اغلب طرح ها به شکست منجر می شود لذا وزارت کار سال 99 توسعه مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داد.

آیت اللهی بیان کرد: در طرح توسعه مشاغل خانگی مجری جهاد دانشگاهی و کارفرما اداره کار است و 1800 نفر سهم استان بود که بالغ بر 2000 نفر ثبت نام کردند.

وی درباره روند اجرای طرح مشاغل خانگی توضیح داد: در این طرح شناسایی رشته ها و فعالیت های لازم در استان انجام شده، مصاحبه تلفنی و پالایش افراد و کلاس آموزشی و اتصال به پیشران با سابقه ها برای نشان دادن بازار به این افراد انجام می شود.

آیت اللهی با اعلام اینکه همچنان هم مردم می توانند در طرح توسعه مشاغل خانگی ثبت نام کنند، در ادامه درباره ایمنی محیط کار، تاکید کرد: هر گونه حادثه ای در محیط کار رخ بدهد حادثه حین کار محسوب می شود و کارفرما مسئول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه