English

شوید، زیره، مرزنگوش، گل محمدی و بادرنجوبه بیشترین گیاهان دارویی یزد

رییس اداره امور عشایری یزد با تاکید بر حمایت دولت از توسعه و کاشت گیاهان دارویی بیان کرد: ارقام گیاهان دارویی کشت شده در مراتع استان یزد را بادام کوهی، آویشن، شیرین‌بیان، شوید، زیره، مرزنگوش، گل محمدی و بادرنجوبه تشکیل می دهد.

شوید، زیره، مرزنگوش، گل محمدی و بادرنجوبه بیشترین گیاهان دارویی یزد
به گزارش خبرگزاری موج یزد، حسن زارع رییس اداره امور عشایری یزد گفت: درسال ۱۳۹۹ برای توسعه کشت گیاهان دارویی ۲میلیارد ریال وام قرض الحسنه به عشایر این استان پرداخت شد.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی یزد، حسن زارع افزود: با پرداخت این میزان وام حدود ۴۵ هکتار از مراتع مناطق عشایری این استان در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

وی با تاکید بر حمایت دولت از توسعه و کاشت گیاهان دارویی بیان کرد: ارقام گیاهان دارویی کشت شده در مراتع استان را بادام کوهی، آویشن، شیرین‌بیان، شوید، زیره، مرزنگوش، گل محمدی و بادرنجوبه تشکیل می دهد.

رییس امور عشایری یزد اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به عشایران استان محدویتی وجود ندارد و در صورت اقدام به کشت گیاهان دارویی، تسهیلات مورد نیاز با نرخ چهار درصد به عشایر پرداخت می شود.

زارع با تاکید بر افزایش بهره وری از منابع آب با توسعه کشت گیاهان دارویی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده درسال زراعی ۱۴۰۰ سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان با ۲۰ درصد افزایش به حدود ۵۵ هکتار افزایش می یابد.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر ترویج کشت گیاهان دارویی، جمع‌آوری گیاهان مرتعی از طریق تشکل‌های عشایری و بازاریابی برای محصولات تولیدی عشایری از دیگر برنامه‌هایی است که در استان یزد برای بهبود شرایط اقتصادی عشایر دنبال می شود.

حمایت از عشایر برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا

وی در خصوص برنامه های مدیریت عشایر استان در راستای تحقق شعار امسال تصریح کرد: عشایران در کنارپرورش دام سبک ، درصورتی که محصولاتی با ارزش افزوده تولید کنند، موانع سر راه آنها برداشته و حمایت می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر