English

کاشت محصولات دارویی مورد حمایت دولت/ اعطای تسهیلات قرض الحسنه به عشایر یزد

رییس اداره امور عشایری یزد با بیان اینکه توسعه و کاشت محصولات دارویی از سوی دولت مورد حمایت قرار می گیرد، اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به عشایر استان یزد محدویتی وجود ندارد

کاشت محصولات دارویی مورد حمایت دولت/ اعطای تسهیلات قرض الحسنه به عشایر یزد
حسن زارع رییس اداره امور عشایری یزد گفت: برای توسعه کشت گیاهان دارویی ۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با نرخ چهار درصد به عشایر استان یزد پرداخت شده و ۴۲ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت این محصولات قرار گرفته‌است.

وی با تاکید بر افزایش بهره وری از منابع آب با توسعه کشت گیاهان دارویی افزود: عشایران استان درسال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بخش قابل توجهی از اراضی مورد بهره برداری را به کشت گیاهان دارویی شامل بادام کوهی، آویشن، شیرین‌بیان، شوید، زیره، مرزنگوش و بادرنجوبه اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه توسعه و کاشت محصولات دارویی از سوی دولت مورد حمایت قرار می گیرد، اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به عشایر استان محدویتی وجود ندارد و در صورت اقدام به کشت گیاهان دارویی، تسهیلات مورد نیاز با نرخ چهار درصد به عشایر پرداخت می شود.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر ترویج کشت گیاهان دارویی جمع‌آوری گیاهان مرتعی از طریق تشکل‌های عشایری و بازاریابی برای محصولات تولیدی عشایری از دیگر برنامه‌هایی است که در استان یزد برای بهبود شرایط اقتصادی این قشر دنبال می شود.

سالانه عشایر استان حدود هزار و ۴۰۰ تن انواع فرآورده های دامی و لبنی شامل ۵۰۰ تن شیر ، ۴۰۰ تن گوشت قرمز ، ۷۰ تن پشم و بیش از ۴۰۰ تن دیگر فرآورده لبنی و دامی( ۲۵ درصد تولید استان) و ۳۰۰ متر مربع فرش و گلیم و سایر بافتنی ها( ۲۰ درصد صنایع دستی )، تولید می کنند.

هم اکنون ۲ هزار و ۱۵ خانوار در قالب ۹ هزار نفر در مناطق عشایری ۲ شهرستان ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند که از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند و در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر