English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد:

خسارت ماهیانه ۴۰۰ میلیارد تومان به صنایع دستی استان اصفهان در ایام کرونا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از خسارت ماهیانه ۴۰۰ میلیارد تومان به صنایع دستی استان اصفهان در ایام کرونا خبر داد.

خسارت ماهیانه ۴۰۰ میلیارد تومان به صنایع دستی استان اصفهان در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید حسن قاضی عسگر در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا ماهیانه ۴۰۰ میلیارد تومان به صنایع دستی استان اصفهان خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد کشور و مردم مشکلاتی را بوجود آروده است، در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برای قشر ضعیف گروهی را تحت عنوان گروه تامین اجتماعی ایجاد کرده ایم تا ازاین طریق جاماندگان دریافت یارانه شناسی و در گروه یارانه بگیران  ثبت شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین با همکاری اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان ها را شناسایی کردیم بود و با مدیریت بودجه مسئولیت اجتماعی برای اولین بار با کمک صنایع بزرگ بودجه‌ای برای خرید تبلت به صورت امانی در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار دادیم.

قاض عسگر با اشاره به امضاء تفاهم نامه با بانک رسالت بیان داشت: با این تفاهم نامه قرار شد تا صنایع بزرگ گردش مالی خود را با بانک رسالت انجام دهند و بانک رسالت سود گردش مالی را در زمینه کسب و کارهای خرد خانگی هزینه کند.

وی در ارتباط با فرودگاه بین المللی شهید بهشتی گفت: با توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی ۱۶۶ پرواز و ۲ هزار و ۷۰۰ تن کالای صادراتی از طریق کارگوترمینال انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره باینکه استان اصفهان یکی از صنعتی‌ترین استان ها درکشور است، توضیح داد: در سال جاری استان اصفهان رتبه اول  در تولید شیر خام، صدور مجوزهای گلخانه، و تولید سنگ و نساجی را در کشور کسب کرده است.

 وی ادامه داد: همچنین استان اصفهان در حوزه صنایع دستی، تولید گوشت و مرغ و تخم مرغ رتبه دوم در سطح کشور را بدست آروده است.

این مقام مسئول با اشاره به افتتاح آزادراه شرق با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان گفت: با توجه به اینکه ۱۰ سال این پروژه متوقف بود فاز دوم  آزادراه شرق نیز با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان امسال تکمیل می شود.

سید حسن قاضی عسگر در خصوص اقدامات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان توضیح داد: گرفتن مجوز دادن نفت خام برای صنایع شیمیایی استان، پیگیری بسته بندی محصولات نفتی ،احصا و اصلاح فرآیندها، منطقه ویژه علم و فناوری و همکاری نزدیک با سمن‌های اقتصادی از جمله اقدامات شاخص در این حوزه  است.

وی در خصوص نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: در پاییز سال ۹۷ نرخ بیکاری در استان حدود ۱۴.۱ درصد بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا نرخ بیکاری مجدد افزایش پیدا کرد که البته خوشبختانه از پاییز امسال به ۱۰.۴ درصد رسیده که به میزان ۳.۷ درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ارتباط با قیمت میوه شب عید با بیان اینکه تصمیات خوبی در ستاد تنظیم بازار گرفته شده است، گفت: از ۱۵ اسفند ماه تصمیمات تنظیم بازار شب عید اعلام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه