English

لزوم تکمیل زنجیره تولید ماهی تیلاپیا در بافق/ صدور مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله تیلاپیا

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر تکمیل ارزش زنجیره های تولید ماهی تیلاپیا در استان و شهرستان بافق، خاطر نشان کرد: مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله ماهی تیلاپیا از سوی دامپزشکی استان یزد برای شهرستان بافق و سرمایه گذاران این صنعت صادر شده است.

لزوم تکمیل زنجیره تولید ماهی تیلاپیا در بافق/ صدور مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله تیلاپیا

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق؛ علی فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در دیدار با معاون فرماندار بافق از صدور نخستین مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله ماهی تیلاپیا در بافق خبر داد.

فاتحی نیا با تاکید بر تکمیل ارزش زنجیره های تولید ماهی تیلاپیا در استان و شهرستان بافق، خاطر نشان کرد: مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله ماهی تیلاپیا از سوی دامپزشکی استان برای شهرستان بافق و سرمایه گذاران این صنعت صادر شده است.

علی فاتحی نیا با اشاره به کمبود آب در سطح استان یزد و عدم دسترسی به آبهای آزاد، گفت: سرمایه گذاران متعددی در بافق اقدام به پرورش ماهی تیلاپیا نمودند که برای حفظ و توسعه این صنعت نیاز به  تولید محصول با کیفیت و ارائه به بازار مصرف می باشد.

وی رقابت در تولید فیله ماهی را عامل افزایش کیفیت محصول دانست و یادآور شد: باید با راه اندازی و ایجاد کارگا‌ه های فرآوری تیلاپیا و تولید فیله ماهی زنجیره تولید این ماهی را تکمیل کرد و برای صادرات آن برنامه ریزی نمود.

فاتحی نیا، پرورش و تولید تیلاپیا و خاویار را در تخصص و انحصار شهرستان بافق دانست و تاکید کرد: بافق در زمینه تولید خاویار در سال های اخیر موفق بوده و برای توسعه آن باید برنامه ریزی کند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در این دیدار در خصوص نیروی انسانی و دامپزشک، بیماری های مشترک انسان و دام و طیور، واکسیناسیون طیور، و همچنین تامین مرغ و گوشت مایحتاج ماه رمضان مطالبی را بیان کرد.

معاون سیاسی فرماندار بافق با بیان اینکه در بحث تحقیقات، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا فعالیتهای گسترده ای در شهرستان بافق انجام شده است، گفت: خوشبختانه سرمایه گذاران متعددی در حوزه تولید و پرورش ماهی تیلاپیا وارد شده اند که اخیرا نخستین مرکز خصوصی تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیای کشور در شهرستان بافق با تولید ۱۰۰ تن ماهی توسط بخش خصوصی افتتاح و به بهره برداری رسید.

حسن تفکری همچنین به توسعه و رشد دامپروری دام سبک در شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: با همراهی دامپزشکی پهنه دام سبک در بافق راه اندازی شد که مورد استقبال و ثبت نام دامداران در این خصوص شد.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در حوزه پرورش و گشتار دام و طیور خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت،  خط قرمز ما، سلامت مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر