English

فرماندار یزد تاکیدکرد؛

ضرورت کیفی سازی بیشتر عرضه فرآورده های خام دامی

فرماندار شهرستان یزد در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان یزد در خصوص چالش ها و مشکلات پیش رو در حوزه دامپزشکی گفتگو کردند.

ضرورت کیفی سازی بیشتر عرضه فرآورده های خام دامی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، فرماندار یزد با حضور در اداره کل دامپزشکی استان یزد، ضمن تبریک انتصاب علی فاتحی نیا به سمت مدیرکل دامپزشکی استان یزد، گفت: دامپزشکی نهادی سلامت محور است که با نظارت بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی نسبت به ایجاد بهداشت عمومی و آرامش در جامعه تلاش می کند.

وی افزود: با توجه به آنکه بخش عمده ای از محصولات تولید کننده های فرآورده های خام دامی در مرکز استان یزد مورد عرضه قرار می گیرد؛ ضروری است تمهیداتی صورت پذیرد تا این فراورده ها  با کیفیت هرچه بهتر به دست شهروندان یزدی برسد.

در این دیدار علی فاتحی نیا با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی و ارائه گزارش عملکرد مجموعه دامپزشکی استان گفت: مبارزه با بیماری های مشترک دامی و تأمین امنیت غذایی جزو مهمترین اهداف دامپزشکی می باشد که با توجه به وجود چالش های موجود، نیازمند به توجه مسئولین به این مجموعه به عنوان نهادی بهداشت و سلامت محور دارد.

فاتحی نیا چالش های موجود را شامل: کمبود نیروی انسانی با توجه به فراوانی مراکز عرضه فراورده خام دامی و ضرورت نظارت بر آن ها، کمبود تجهیزات جهت کنترل و پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی، نبود آزمایشگاه های تشخیص مناسب و وجود ساختمان نامناسب شبکه دامپزشکی شهرستان یزد بیان کرد و افزود: رفع این چالش ها تنها با مساعدت مسئولین استانی امکان پذیر می باشد.

در ادامه این نشست، فرماندار یزد در خصوص مشکلات و چالش های دامپزشکی قول مساعدت و همکاری لازم با این ارگان را داد.

لازم به ذکر است: در انتهای این دیدار فرماندار و همکارانشان در معیت مدیر کل دامپزشکی استان یزد و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از شبکه دامپزشکی شهرستان یزد بازدید بعمل آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه