English

محمدرضا خلف باغی در دیدار با رییس جدید جهاد کشاورزی یزد؛

نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمان های تمام الکترونیک است/هدف سازمان نظام مهندسی کشاورزی، تسهیل و تسریع است

رییس نظام مهندسی کشاورزی استان یزد در دیدار با رییس جهاد کشاورزی یزد، یکی از اهداف این سازمان را دستیابی به شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور دانست و گفت: نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمان های تمام الکترونیک است که از سال 91 عضویت اعضا به صورت الکترونیکی در سامانه صورت گرفته و امروز شاهد این هستیم که علاوه بر صدور پروانه ها و مجوزها، کلیه خدمات اعضا ازجمله آموزش، رتبه بندی و اشتغال در سامانه های الکترونیکی صورت می گیرد.

نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمان های تمام الکترونیک است/هدف سازمان نظام مهندسی کشاورزی، تسهیل و تسریع است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، رییس، اعضای شورا و معاونین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد با سید ابوالفضل وکیلی رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان یزد دیدار کردند.

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد، در این دیدار محمدرضا خلف باغی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب ابوالفضل وکیلی بعنوان رییس جهاد کشاورزی استان یزد به ارایه گزارش اجمالی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی پرداخت.

رییس نظام مهندسی کشاورزی استان یکی از اهداف  این سازمان را  دستیابی به شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور دانست و گفت: نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمان های تمام الکترونیک است که  از سال 91 عضویت اعضا به صورت الکترونیکی در سامانه صورت گرفته  و امروز شاهد این هستیم که علاوه بر صدور پروانه ها و مجوزها، کلیه خدمات اعضا ازجمله آموزش، رتبه بندی و اشتغال در سامانه های الکترونیکی صورت می گیرد.

خلف باغی اعضای حقیقی این سازمان را 3 هزار و 800 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی،منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل می دهند. این سازمان همچنین دارای 310 عضو حقوقی نیز میباشد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی از تفاهم نامه های همکاری با دستگاههای مختلف سخن به میان آورد و بیان کرد: جز استانهایی هستیم که با تفاهم نامه در زمینه اراضی فعالیت های امور مکان یابی و تشکیل پرونده را انجام  داده و با راه اندازی سامانه سماک اراضی نقش موثری در کاهش مراجعات بهره برداران داشته ایم.

وی افزود:  نظام مهندسی کشاورزی استان یزد جهت صرفه جویی در وقت و مسافت،  اعضا و بهره برداران ،دارای 26 مرکز خدمات در شهرستانهای استان میباشد که به عنوان نماینده سازمان در کلیه امور اعم از صدور پروانه، نظارت و کارشناسی و.... فعالیت می کنند.

خلف باغی به عملکرد سرعتی سازمان در  امر پلاک کوبی اشاره کرد و تصریح کرد: تا قبل از واگذاری پلاک کوبی هفته ای  نهایتا 5 هزار پلاک کوبی در استان صورت می گرفت که در مدت 45 روز از واگذاری این امر به نظام مهندسی در حال حاضر روزانه 5 هزار پلاک کوبی صورت  می گیرد و تاکنون 130 هزار پلاک بین شرکت ها توزیع گردیده است.

این مقام مسئول  یکی از دغدغه هایی که استان باید به آن بپردازد را اشتغال دانش آموختگان در امور مرتبط با رشته تحصیلی آنان  دانست و افزود:  با توجه به اینکه استان یزد سالهای متمادی رتبه اول کنکور کشور را داشته است اما متاسفانه بالاترین رقم بیکاری فارغ التحصیلان کشور را دارد و با آماری که از تامین اجتماعی داده شده است استان یزد بیشتر کارگر محور است تا دانش آموخته محور؛ که باعث میشود تا دانش آموختگان به شغل های کاذب روی آورند و نیروی جدید فعال در عرصه های مرتبط کشاورزی کاهش یابد و این امر  قطعا در آینده ای نزدیک دچار کمبود نیرو در حوزه های دامپروری، کشت های گلخانه ای و محیط زیست خواهد شد.

وی یکی از اقدامات انجام شده توسط نظام مهندسی کشاورزی استان یزد در بکارگیری دانش آموختگان محیط زیست را اجرایی کردن تبصره 1ماده 16 قانون هوای پاک  عنوان کرد و اظهار داشت: به عنوان اولین استان در کشور با پیگیری های انجام شده و حمایت سازمان محیط زیست استان در اجرای این قانون که صنایع بالای 50 نفر نیرو را ملزم به بکارگیری کارشناسان محیط زیست  کرده است، قدم برداشته و تاکنون از 70 نفر از دانش آموختگان محیط زیست مصاحبه به عمل آمده و قریب 25 نفر به صنایع معرفی و بکار گیری شده اند.

خلف باغی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد : که با تعاملات هر چه بیشتر میتوان  بازوی قویی برای پیشبرد اهداف و مهندسی شدن فرآیند تولید کشاورزی استان بود.

در ادامه سید ابوالفضل وکیلی رییس جدید جهاد کشاورزی ضمن خوش آمد گویی  و خیرمقدم اظهار داشت: عرصه کشاورزی تنگناها و مشکلات زیادی را دارد که با تعاملات و هم فکری ها می توان بخشی از آن را رفع نمود.

وکیلی اعلام آمادگی کرد تا هرگونه تعامل در راستای استفاده از دانش فارغ التحصیلان در حوزه های دام، طیور، زراعت و...جهت افزایش بهره وری داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت و همراهی همه بخش های مرتبط با عرصه کشاورزی شاهد ارتقای بیش از پیش بخش مظلوم کشاورزی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی