English

غلامعلی دهشیری در بازدید سرزده به بهاباد عنوان کرد؛

کاهش آمار شعبه اجرای احکام کیفری و شورای حل اختلاف را شاهد هستیم

ریس دادگستری یزد عملکرد کارکنان اجرای احکام کیفری و شوراها را بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: خدمت ارزشمند کارکنان قضایی و اداری نقش بسیار بسزایی در کاهش آمارها علی الخصوص آمار شعبه اجرای احکام کیفری و شورای حل اختلاف را داشته است.

کاهش آمار شعبه اجرای احکام کیفری و شورای حل اختلاف را شاهد هستیم

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در یک بازدید از پیش اعلام نشده با حضور در حوزه قضایی شهرستان بهاباد با رئیس و کارکنان این دادگاه دیدار کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: اهتمام به صلح و سازش و حرکت در مسیر عدالت ترمیمی حاکم در این حوزه قضایی قابل تحسین و تقدیر است.

وی تصریح کرد: فصل خصومت و حل اختلافات با رویکرد سازشی، بسیار اثر گذارتر از صدور حکم است و این مسئله ای است که باید در اولویت دستگاه قضا قرار گیرد.

این مقام قضایی، با اشاره به اعتراض به آراء صادره در 10درصد پرونده های دادگاه عمومی بهاباد، اظهار داشت: اقناع شاکی و متشاکی در پرونده نسبت به رأی صادره در رابطه با  اعتراض به رأی، نشان از مستدل و موجه بودن آراء صادره است.

دهشیری در رابطه با آراء مورد تایید مربوط به حوزه قضایی بهاباد بیان داشت: از مجموع آراء صادره در این مجموعه 65 درصد آن مورد تائید و تنها 26 درصد آراء  در این حوزه نقض شده است. که این مسئله از تلاش بی وقفه، اقناع مراجعین و صدور آراء متقن در این حوزه قضایی حکایت دارد.

وی ضمن قدردانی از زحمات بی بدیل شورای حل اختلاف بهاباد در رابطه با نداشتن پرونده مسن، ابراز کرد: یکی از رویکردهای مهم و محوری قوه قضائیه کاهش پرونده های مسن است که بر همین مبنا این حوزه قضایی مستلزم تلاش مجدانه و مضاعف می باشد.

این مقام عالی قضایی خاطر نشان کرد: تحول یک حرکت همگانی است که فقط مختص دستگاه قضا نیست بلکه تمامی دستگاه ها و نهادهای وابسته باید در جهت اجرای بهتر و  کسب نتیجه مطلوبت تر با این مجموعه همراه و همگام باشند.

دهشیری عملکرد کارکنان اجرای احکام کیفری و شوراها را بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: خدمت ارزشمند کارکنان قضایی و اداری نقش بسیار بسزایی در کاهش آمارها علی الخصوص آمار شعبه اجرای احکام کیفری و شورای حل اختلاف را داشته است.

لازم به ذکر است: در این بازدید از دهقان و حسنی در اجرای احکام کیفری و  پور باقری در اجرای احکام شورای حل اختلاف که از بانوان شاغل در این حوزه قضایی هستند جهت کاهش آمار در این شعب تقدیر و تشکر بعمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر