English

بیش از ۲ هزار پرونده از پرونده های مانده دادگستری شهرستان مهریز کم شده است

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به کاهش ۲ هزار فقره از پرونده های مانده در دادگستری مهریز، گفت: تلاش مضاعف، حرکت جهادی و دو برابر کردن اوقات دادرسی، منجر به کاهش 95 درصدی پرونده های مانده این حوزه قضایی شده است.

بیش از ۲ هزار پرونده از پرونده های مانده دادگستری شهرستان مهریز کم شده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین کلنگ زنی طرح توسعه ساختمان دادگستری شهرستان مهریز به مناسبت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: سرعت بخشیدن به کار و پیشگیری از اطاله دادرسی در عین رعایت الزامات قانونی و اتقان آراء نتیجه اعتماد به کادر جوان و انقلابی برای مدیریت بر این حوزه قضایی است.

وی شهرستان مهریز را از حیث نوع پرونده های ورودی به دادگستری از شهرستان های خاص استان ذکر کرد و گفت: وجود پاسگاه شهید مدنی مهریز و موقعیت جعرافیایی این شهرستان در شرق استان و مدخل ورودی استان از استان های همجوار شرقی باعث شده ورودی پرونده های مواد مخدر در این حوزه قضایی بالا و یک سوم پرونده های زندانی دار با حبس های طویل المدت متعلق به حوزه قضایی مهریز باشد.

این مقام قضایی تصریح کرد: گرچه 54درصد جمعیت زندان های استان را افراد غیر بومی تشکیل می دهند اما به هر ترتیب، رسیدگی به این پرونده های سنگین بر دوش کادر قضایی دادگستری این شهرستان است.

وی به ضرورت تأمین فضای فیزیکی و ارتقاء ساختمان دادگستری شهرستان مهریز اشاره کرد و بیان داشت: ساختمان فعلی این دادگستری مربوط به سال 79 است که پس از گذشت 20سال با ازدیداد پرونده ها و اضافه شدن کادر قضایی و اداری حتی یک متر فضای فیزیکی در این سنوات اضافه نشده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: اعتبار طرح توسعه این ساختمان 13 میلیارد تعیین شده است که از محل بودجه های خاص در اختیار رئیس قوه قضاییه تأمین شده و امید است در بازه زمانی تعیین شده این ساختمان به بهره برداری برسد.

 شایان ذکر است با حضور معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان، فرماندار و شهردار مهریز و جمعی از مسئولین محلی، کلنگ احداث طرح توسعه دادگستری شهرستان مهریز به زمین زده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه