English

پیگیری مشکلات برنامه های بخش زارچ با حضور فرماندار یزد

حضور فرماندار یزد در منطقه زارچ و برگزاری نشست های مختلف از جمله شورای آموزش و پرورش و شورای اداری برای پیگیری برنامه های زارچ انجام شد.

پیگیری مشکلات برنامه های بخش زارچ با حضور فرماندار یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش زارچ به مشارکت خیرین در احداث مدارس در این بخش زارچ اشاره کرد و گفت: مشارکت خیرین در احداث مدارس باقیات و صالحات است و ساخت مدرسه از کارهای ماندگاری است که امروزه با پی گیری‌های مدیر آموزش‌وپرورش زارچ شاهد اقدامات خوبی درزمینهٔ ساخت‌وساز در مدارس هستیم.

محمدجوادآقایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد در این جلسه از تخصیص 100 درصدی اعتبارات دولتی جهت تکمیل پروژه‌های آموزشی خیری زارچ خبر داد و گفت: امیدواریم با در نظر گرفتن تخصیص 100 درصدی به پروژه‌های مدرسه خیری واحدی و باقر پور شاهد بهتر شن ساخت‌وساز این پروژه‌ها باشیم.

همچنین جلسه شورای ادرای زارچ با حضور فرماندار شهرستان یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و مسئولین دستگاه های اجرایی بخش در محل بخشداری زارچ برگزار شد.

وی از محل اراضی شهرک صنعتی زارچ و اراضی مسکن جوانان، بازدید کرد و گفت: پیگیری زیرساخت واگذاری زمین به متقاضیان در سایت جدید شهرک صنعتی انجام خواهد شد همچنین  با پیگیری های بعمل آمده در جهت زیرساخت های مورد نیاز اهم از آب ، برق و گاز واگذاری اراضی به متقاضیان با هماهنگی اداره راه و شهرسازی انجام شود.

رستگاری مشکلات بخش رادیولوژی درمانگاه جامع سلامت طالقانی زارچ، طرح تفصیلی زارچ، تخصیص اعتبارات استخر خیری زارچ و ساختمان هلال احمر زارچ را پیگیری کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، فرماندار شهرستان یزد در جلسه شورای اداری بخش زارچ  با اشاره به ضرورت تقویت روحیه مطالبه‌گری از سوی مسوولان در بین مردم افزود: با همت و همکاری مردم و مسئولین و استفاده از پتانسیل های موجود در آینده ای نزدیک شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر بخش زارچ باشیم.

فرماندار شهرستان یزدگفت: راه کارهایی جهت تامین زمین به متقاضیان در این طرح بررسی شده و با همکاری بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی به زودی حل خواهد شد.

 

 شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد

گفتنی است:جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد نیز با ریاست فرماندار برگزار شد  و با بررسی طرح کوچ یا کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افزود: تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا و کاهش تحرک دانش آموزان، ضرورت کنترل سلامت جسمی دانش‌آموزان با توجه به سبک زندگی فعال و سالم برای جلوگیری از معضلات جسمانی در آینده را دوچندان کرده است.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد: فرماندار یزد در این جلسه سیدمحمد رستگاری افزود: با توجه به اینکه استان یزد ۲۶ سال متولی رتبه نخست قبولی در کنکور را دارد لذا علاوه بر توجه به وضعیت تحصیلی در سند تحول آموزشی می بایست  برای سلامت جسمی و روانی دانش آموزان نیز برنامه ریزی شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد ادامه داد: در ۱۰  ماه گذشته که مدارس تعطیل شده و دانش آموزان وقت خود را در خانه می گذرانند، کم تحرکی و چاقی از مشکلاتی است که آنان را تهدید می‌کند و امیدواریم با اجرای بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان برای این مسئله برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

رستگاری با تصریح اینکه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان بدون مشارکت و همراهی و حمایت خانواده‌ها ناموفق خواهد بود، گفت: می‌توان با تغییر سبک زندگی و الگودهی به والدین در افزایش فعالیت‌های بدنی و انتخاب مواد غذایی مناسب در این زمینه اقدامات موثری را اجرا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر