English

احیای رودخانه اصلی شهر یزد موضوع مهم مدیریت بحران شهرستان است

فرماندار یزد گفت: احیای مسیل اصلی و رودخانه اصلی شهر یزد یکی از موضوعات مهم مدیریت بحران شهرستان است که لازم است شهرداری یزد اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

احیای رودخانه اصلی شهر یزد موضوع مهم مدیریت بحران شهرستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان یزد با حضور اعضای ستاد همچون شهردار یزد، شهرداری های مناطق و شهرهای حمیدیا و زارچ و بخش مرکزی شهر یزد در اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه میزان آمادگی شهرستان و شهر یزد در مقابل حوادث به ویژه بروز سیل احتمالی بررسی شد، افزود: اقداماتی که هفته گذشته برای مقابله با بارندگی ها و آبگرفتگی خیابان انجام شده بود مورد تحلیل قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف شناسایی شد.

رستگاری بیان کرد: طی چند سال گذشته اقدامات خوبی توسط شهرداری ها مانند لوله گذاری، حفر کانال های مورد نیاز و چاه های جذبی انجام شده ولی برخی کامل نبود و مشکلاتی داشته که در این نشست بررسی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیوستگی شهرهای شهرستان یزد تقویت مدیریت بحران شهرستان یزد، امداد رسانی دستگاه ها به یکدیگر در زمان وقوع بحران و بیمه خانه ها در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

وی عنوان کرد: احیای مسیل اصلی و رودخانه اصلی شهر یزد یکی از موضوعات مهم این نشست بود که تاکید شد شهرداری یزد اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه تقویت و بازنگری سیل بندها و راه های روستایی که در معرض سیل قرار می گیرند باید مورد توجه جدی باشد، افزود: با توجه به اینکه پس از خشکسالی های متمادی در یزد شاهد بارش های زیاد باران هستیم، احتمال خرابی برخی منازل در شهرها هم مانند روستاها وجود دارد، لذا شهرداری باید در برنامه ریزی و اطلاع رسانی همکاری کند تا مردم خانه های خود را بیمه کنند.

رستگاری گفت: در این جلسه با توجه به اینکه بخشی از روان آب ها وارد شبکه فاضلاب می شود گزارشاتی پیرامون شبکه اصلی فاضلاب یزد هم بیان شد که باید سعی شود به علت محدودیت حجم شبکه فاضلاب، روان آب ها به سمت مسیل اصلی یا چاه های جذبی هدایت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه