English

شهردار میبد؛

برخی اقدامات مغازه داران موجب آبگرفتگی جوی ها می شود

شهردار میبد گفت: نکته حائز اهمیت آن است که مردم، کسبه و مغازه‌ داران نسبت به هماهنگی اقدامات عمرانی که اطراف مغازه انجام می دهند حتماً با شهرداری هماهنگ کنند تا از آبگرفتگی جوی های آب جلوگیری شود.

برخی اقدامات مغازه داران موجب آبگرفتگی جوی ها می شود

علیرضا نقوی شهردار میبد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد در خصوص بارندگی های اخیر میبد گفت: با توجه به میانگین بارش سال های قبل که حدود ۵۵ تا ۶۰ میلیمتر بوده در طی دو روز در هفته گذشته با سه ساعت بارش حدود ۱۵ میلیمتر بارش داشتیم یعنی در این مدت کوتاه یک چهارم میانگین ظرفیت سالانه بارندگی داشتیم و میبد هم مانند شهرهای دیگر از آبگرفتگی مستثنا نبود.

وی افزود: در سال گذشته اقداماتی که انجام شد شامل لایروبی رودخانه ها، بازگشایی مسیل ها و پل های موجود در معابر شهری بوده که این اقدامات باعث کمتر شدن آبگرفتگی در سطح شهر میبد شد و آبهای ناشی از بارش به این مسیرها هدایت و از شهر خارج شده و خسارات چندانی در معابر و یا منازل مردم نداشتیم.

نقوی با اشاره به اینکه برخی از معابر به طور مثال پل زیرگذر معلم که سازه آن برای ۲۰ سال قبل بوده و شیب امناسبی ندارد و دچار آبگرفتگی شد، عنوان کرد: تلاش کردیم با حفر چاه عمیقی که کف کش های قوی برآن  نصب شده آب حاصل از بارش ها به بیرون پمپاژ و این مشکل حل شود.

وی با بیان اقدامات دیگری که در یک سال و نیم اخیر برای پیشگیری از آبگرفتگی خیابان های میبد انجام شده است، گفت: آسفالت بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر و کوچه‌ها و بهسازی معابر را داشتیم که در بارش های اخیر هم حجم تماس‌های مردمی بابت مشکلات آبگرفتگی کوچه ها و معابر کمتر شد اما بعضی از خیابان‌های اصلی و محلات قدیمی این مشکل را داشتند که همزمان با بارش ها هشت اکیپ اجرائیات شهرداری و آتش‌نشانی را در سطح شهر اعزام کردیم و هر زمان تماسی از طرف مردم صورت گرفته و نیاز بوده اقدامات عملی انجام شده است.

نقوی بیان کرد: طی ۹ ماه گذشته بیش از ۲۵ چاه جذبی حفر کردیم و به تازگی نیز پایش در سطح شهر انجام و در جاهایی که لازم بود حالت فوق‌العاده نسبت به رفع مشکلات آن مناطق اعلام شد.

وی در خصوص پیشگیری از آبگرفتگی جوی ها تاکید کرد: نکته حائز اهمیت آن است که مردم، کسبه و مغازه‌ داران نسبت به هماهنگی اقدامات عمرانی که برای اطراف مغازه انجام می دهند حتماً با شهرداری هماهنگ کنند تا از آبگرفتگی جوی های آب جلوگیری شود.

شهردار میبد با بیان اینکه مداخلات مردم در سطح خیابان باعث ایجاد اختلاف سطح درب منازل می شود، گفت: برخی مردم با این اقدامات مشکلاتی را برای ماموران شهرداری ایجاد می‌کنند که موجب عدم یکسان سازی در آسفالت معابر می شود.

وی با اعلام اینکه آبگرفتگی در میبد گزارش نشده، گفت: تمام آب های که هنگام بارندگی در خیابان مشاهده می شود روان آب‌ است و نباید ملاک آبگرفتگی قرار گیرد این در حالی است که آبگرفتگی زمانی صحت دارد که چند ساعت بعد از بارش ها آب در سطح معابر مانده باشد و هنوز نقاطی از شهر تجمع آب را داشته باشیم که برای رفت و آمد مردم و شهروندان مشکلاتی را به وجود آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمدعلی

    باعرض سلام وحسته نباشی درخصوص فرمایشات شهردارخواستم بعرض برسانم موارد ذکرشده شامل همه نقاط نمیشود بعنوان مثال نبش میدان بیت العباس بطرف میدان اعرافی بدلیل شیب بلوارفاضلی ونیز قسمت انتهایی بلوارسعیدی محل تجمع هرساله آب باران میباشد که متاسفانه پرسنل آتش نشانی علیرغم پیگیریهای مردمی کوچکترین اقدام وحضوری ندارند وشهرداری محترم فقط با کمی آسفالت میتواند این مشکل رایکباربرای همیشه رفع ومسیرآب به بلوارزیتون هدایت نماید .افسوس کاش یکبارمتولیان امربررسی واقدام میکردند وفقط شعارنمیدادن

وب گردی