English

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد:

بیش از ۱۵۰۰ راننده شهر یزد در دوره های آموزشی شرکت کردند

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: دوره های آموزشی اخلاق حرفه‌ای، اطفاء حریق، حوادث غیرمترقبه، کنترل پرخاشگری، فنون افزایش شادمانی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بهداشت حرفه‌ای را برگزار کردیم که پیش از شیوع کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شد و تقریباً آموزش بیش از ۱۵۰۰ راننده را در برداشت.

بیش از 1500 راننده شهر یزد در دوره های آموزشی شرکت کردند

حسین نیکرخ مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد گفت: اذعان کرد: اکنون تقریباً روزی۵۰۰۰نفر از طریق اتوبوس های شهری جابجا می شوند. در گذشته هر اتوبوس میانگین حدود ۲۵۰ مسافر را جابجا می کرد که درحال حاضر به ۵۰ نفر رسیده است و با توجه به اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بیشتر فعال نیست در مجموع حدود ۵۰۰۰نفر مسافر در شهر یزد از اتوبوس های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند.

نیکرخ با شاره به دوره های آموزشی موثر برای رانندگان گفت: دوره های آموزشی اخلاق حرفه‌ای، اطفاء حریق، حوادث غیرمترقبه، کنترل پرخاشگری، فنون افزایش شادمانی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بهداشت حرفه‌ای را برگزار کردیم که پیش از شیوع کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شد و تقریباً آموزش بیش از ۱۵۰۰ راننده را در برداشت.

وی افزود:  در حال حاضر هم به صورت مجازی و آنلاین و یا از طریق در اختیار گذاشتن فیلم های آموزشی به رانندگان سرویس های مدارس تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها انجام و فرهنگ سازی در این خصوص انجام می شود.

وی درخصوص آموزش‌های پیشگیرانه در دوران شروع بیماری کرونا نیز خاطر نشان کرد: در خصوص آموزش پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برای رانندگان سرویس های حمل و نقل عمومی و رانندگان بار درون شهری اطلاع رسانی مجازی به صورت کلیپ انجام می شود. راه اندازی سیستم اعلام ایستگاه با همکاری سازمان فاوا هم از دیگر اقدامات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در سال جاری بود که در جهت رفاه حال روشندلان انجام شد. امیدواریم بتوانیم تمام اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی را در آینده به این سیستم مجهز کنیم تا نام ایستگاه ها قبل از رسیدن به محل ایستگاه اعلام شود تا روشندلان هم بتوانند از خدمات ما بیشتر بهره مند شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه بازسازی، تعویض و نصب تابلوهای و لوگوهای اتوبوس های بخش خصوصی و دولتی یکی دیگر از اقداماتی بود که در سال جاری اجرا شد گفت: این تابلوها اکنون به صورت متحدالشکل در آمده و تمام تابلوهای اعلام مسیر جلوی اتوبوس ها هم تعویض گردیده و به صورت متحد و شکل درآمده که رضایت شهروندان را در پی داشته است.

 

تغییر و تحولات جدید حمل و نقل عمومی شهر یزد بی سابقه بود

 

وی با بیان اینکه اقدامات این چند سال در مقایسه با ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته در سازمان حمل و نقل بی سابقه بود، عنوان کرد: کلیه تغییر و تحولات ناوگان حمل و نقل عمومی از خرید اتوبوس و مینی بوس جدید مجهز گرفته تا نوسازی و بهسازی تاکسی های درون شهری اتفاق نیفتاد مگر با تلاش و همدلی معاونین و نیروهای جوان و متخصص در این سیستم و مدیریت با تجربه ای که ریاست سازمان به واسطه حضور چندین ساله در حوزه معاونت ترافیک و رئیس هئیت مدیره داشتند.

حسین نیکرخ با اظهار تاسف از اینکه اکنون سیستم حمل و نقل عمومی به دلیل شیوع بیماری کرونا جابجایی مسافر چندانی ندارد، گفت: طبق دستورالعمل های ستاد استانی مقابله با کرونا مدتی تعطیل بودیم و اکنون هم به صورت نیمه وقت از صبح تا ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر فعالیت می‌کنیم. در این مدت اصلاح خطوط را انجام داده ایم که آماده بهره برداری است و پس از پایان بحران کرونا اصلاح خطوط و مسیرها را اعلام می‌کنیم.

وی بیان داشت: به صورت پایلوت در حال نصب تابلو روان و هوشمند در پایانه چهارراه دولت آباد هستیم تا شهروندان بتوانند در همان محلی که هستند  مسیرها را مشاهده نمایند. سامانه اتوبوس یاب هم مدتی است که فعال شده و امیدواریم بتوانیم در مدت باقی مانده نواقص آن را برطرف کنیم تا شهروندان در هر کجای شهر که هستند بتوانند با موبایل های خود مسیرها را کنترل کنند و از رسیدن اتوبوس ها با خبر شوند.

نیکرخ تشریح کرد: شهروندان می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۸۸۹، شماره تلفن ۱۳۷ رسیدگی به شکایات های مردمی شهرداری و یا با نصب اپلیکیشن سامانه شهربین تمامی شکایت‌ یا پیشنهادات خود را حتی به شکل تصویری به ثبت برسانند و از طریق همین برنامه پیگیر شکایت خود باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر