English

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد؛

استارت آپ ها، گوی سبقت را از صنایع خواهند ربود

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد گفت: شرکت های دانش بنیان با ایجاد بهره وری و ارزش افزوده بالا در جهان نسبت به شرکت های صنعتی در طراز مالی بالاتری قراردارند.

استارت آپ ها، گوی سبقت را  از صنایع خواهند ربود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمد سپهر مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در نشست خبری خانه مطبوعات یزد گفت: استان یزد ظرفیت بسیار خوبی در شرکت های دانش بنیان دارد و استارت آپ ها گوی سبقت را از صنایع استان خواهند ربود و این توانایی در شرکت های دانش بنیان به لحاظ بهره وری بالا وجود دارد.

وی با اعلام این خبر که امکان دارد ما در فرابورس عرضه شود، گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد به عنوان صندوق عمومی، سهامی خاص و مستقل است که اکنون ۱۷۷ سهامدار از جمله پارک علم و فناوری یزد، دانشگاه یزد، دانشگاه علوم پزشکی یزد و دیگر دانشگاه‌های استان یزد دارد و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها سهام دار آن هستند.

وی در خصوص نظارت بر فعالیت‌ها و نحوه ارائه تسهیلات در صندوق پژوهش و فناوری گفت: علاوه بر نظارتی که حسابرس و بازرس انتخاب شده از سوی سهامداران بر فعالیت‌های صندوق دارد، کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور ناظر کلان صندوق و سهامداران آن است و هر مصوبه ای باید به تایید نماینده کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری برسد.

سپهر افزود: سه حوزه فعالیت ما در زمینه تسهیلات، صدور ضمانت نامه و سرمایه گذاری خطر پذیر است که مهمترین فعالیت ما نیز در این حوزه ها سرمایه گذاری خطر پذیر است.

سپهر بیان کرد:  در سال گذشته چهار فقره سرمایه‌گذاری با ارزش حدود 7.5 میلیارد تومان توسط مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد انجام دادیم و  200 مورد ضمانت نامه نیز از طریق بانک‌های همکار برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر کردیم.

وی با اعلام اینکه در شرایط کرونا 13 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است، گفت:  چنانچه صندوق‌های پژوهش و فناوری در تهران را در نظر نگیریم صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در بین صندوق‌های شهرستانی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

 سپهر با اشاره به اینکه  سال گذشته به 18 استان کشور خدمات دادیم و صندوق اصلی ما در یزد است، افزود: رویداد بزرگ سرمایه گذاری با کمک صندوق پژوهش و فناوری استان یزد به زودی به انجام خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه