English

در ارتباط تصویری رئیس قوه قضاییه در شورای دادرسی الکترونیک با استان یزد مطرح شد؛

۲ هزار و ۷۰۵ جلسه دادرسی الکترونیک در یزد

معاون فناوری دادگستری یزد در شورای دادرسی الکترونیک از برگزاری 2700 جلسه دادرسی الکترونیکی در یزد خبر داد.

2 هزار و 705 جلسه دادرسی الکترونیک در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عزیز صابریان معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، جلوگیری از اطاله اوقات، کاهش خطرات اعزام زندانیان و کاهش هزینه ها، 2 هزار و 705 جلسه دادرسی الکترونیک از طریق ارتباط تصویری برگزار شد.

صابریان در شورای دادرسی الکترونیک قوه قضاییه در ارتباط تصویری با آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های دوران تحول در دستگاه قضایی استفاده از فناوری های نوین در دادرسی است بیان داشت: طبق منویات ریاست دستگاه قضا، لازمه تحول در این مجموعه استفاده از علم و فناوری بوده و بدون علم، فناوری، ابتکار و نوآوری نمی توان به تحول و تسهیل دسترسی جامعه به عدالت گام برداشت.

این مقام قضایی افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا به ویژه در 8 ماه نخست سال جاری، علاوه بر تعداد 2 هزار و 445 جلسه دادرسی ویژه زندانیان، حدود 250 جلسه دادرسی ویژه عموم از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر استان یزد برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۱۵ بخشنامه معاون اول قوه قضاییه زیر ساخت‌های لازم جهت ارتباط قضات با زندانیان به صورت برخط و ویدئو کنفرانس مهیا شده و بر اساس ماده مذکور زندانیان می‌توانند به صورت تصویری مشکلات خود را با مقامات قضائی در میان بگذارند.

صابریان در رابطه با مشکلات، ایرادات و اختلالات جلسات ویدئو کنفرانس تصریح کرد: کمبود امکانات و تجهیزات زیرساخت و سخت افزاری، عدم وجود قوانین متناسب و ناکافی مربوط به دادرسی های الکترونیک، از ایرادات و مشکلات حاشیه ای تشکیل جلسات الکترونیک می باشد.

این مقام مسئول ضرورت آموزش و اطلاع رسانی را یکی از امور مهم در جلسات مجازی دانست و ابراز کرد: با آموزش و اطلاع رسانی در جلسات دادرسی الکترونیک، در کنار ایجاد فرهنگ استفاده از این فناوری نوین، کاهش هزینه های دادرسی، تسهیل در رفت و آمد و از همه مهمتر رضایتمندی شرکت کنندگان در این جلسات را در بر دارد.

شایان ذکر است دادگستری یزد یکی از استان‌های پیشرو در استفاده از ابزار‌های نوین و فناوری اطلاعات در دستگاه قضا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر