English

افزایش نرخ مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز مخل تولید و رشد اقتصادی کشور

رییس اتاق اصناف یزد گفت: تورم، افزایش نرخ مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز مخل تولید و رشد اقتصادی در کشور و عامل کوچک شدن سفره مردم است.

افزایش نرخ مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز مخل تولید و رشد اقتصادی کشور

علیرضا حسنی رییس اتاق اصناف یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد گفت: کاهش میزان تقاضا در بازار به علت شیوع کرونا میتواند بحران جدید برای تولید باشد.

وی در خصوص وضعیت صادرات گفت: در حال حاضر به علت کرونا و تحریم ها با کاهش تقاضا هم در داخل و هم در خارج مواجه شده ایم.

حسنی عنوان کرد: کوچک شدن سفره مردم ناشی از افزایش نرخ ارز و کاهش توان خرید مردم هم است و فقط کرونا نیست که عامل کاهش تقاضا شده است.

حسنی افزود: این محدودیت ها بر تولید داخلی تاثیر داشته و بسیاری از شرکت ها و کشورهایی که کالا را از ایران خریداری می کردند در حال حاضر ثبت سفارش را متوقف کرده اند.

وی بر افزایش نرخ ارز و ایجاد تورم به عنوان مشکلات تولید کشور تاکید کرد و افزود: علاوه بر آن افزایش نرخ مواد اولیه و وجود هزینه هایی مانند دستمزد و سایر هزینه های حامل های انرژی تولیدکنندگان را در تنگنا قرار داده و دولت باید فکری برای کاهش مشکلات تولید داخلی داشته باشد.

وی افزود: انتظار و تقاضای تولید کنندگان کنترل نرخ ارز توسط دولت است چرا که ثبات نرخ ارز فواید زیادی برای تولید و سود آوری دارد.

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران اظهار داشت: دولت باید بیشتر و عملی تر برای تولید داخلی اقدام کند تا با رشد تولید رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر