English

رییس اتاق اصناف یزد؛

بازگشایی فضای کسب صرفا با تدوین پروتکل های بهداشتی

رییس اتاق اصناف یزد گفت: بازگشایی فضای کسب با تدوین پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است و مطابق مصوبه ابلاغی رستوان و غذای آماده صرفا بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند.

بازگشایی فضای کسب صرفا با تدوین پروتکل های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علیرضا حسنی رییس اتاق اصناف یزد اعلام کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir از ساعت صفر (۰۰:۰۰) مورخ جمعه ۲۲ فروردین ماه به مدت یک هفته آماده ثبت‌نام کلیه واحدهای صنفی است.

وی گفت: لازم به ذکر است بلافاصله پس از ثبت‌نام، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت‌نام‌کننده ارسال خواهد شد.

همچنین کلیه پروتکل‌های بهداشتی اصناف در درگاه اطلاع‌رسانی markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده است. در ضمن امکان پرسش و پاسخ نسبت به جزئیات و کلیات پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین درگاه وجود دارد.

وی در خصوص اطلاعیه گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی گام‌به‌گام واحدهای صنفی در استان‌ گفت: در پی آخرین مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اتاق اصناف ایران شیوه اجرای این طرح در واحدهای صنفی را مبتنی بر بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور اعلام کرد.

حسنی اعلام کرد: نظر به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز به کار بخشی از فعالان اقتصادی بدینوسیله زمان، شیوه و چگونگی بازگشایی‌ها و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است.

وی گفت: طرح گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند که مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی است، در استان‌ها از تاریخ شنبه 23 فروردین ماه با هماهنگی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا آغاز خواهد شد.

حسنی افزود: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

وی تاکید کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر FMCG (غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده)، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

وی افزود: مطابق مصوبه ابلاغی رستوان و غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند

حسنی گفت: کلیه واحدهای صنفی موظفند تا تاریخ‌های اعلام‌شده فوق مطابق مصوبات و بخشنامه‌های پیشین ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

رییس اتاق اصناف یزد در خاتمه بار دیگر بر رعایت همه ضوابط و اصول بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شده و خواهد شد، تاکید کرد و گفت: اصناف، کسبه، فعالان صنفی و پیشه‌وران حفظ سلامت آحاد جامعه را اولویت اصلی خود دانسته و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نکنند.

بازگشایی فضای کسب با تدوین پروتکل های بهداشتی

رییس اتاق اصناف یزد در جلسه ای با حضور مسئولان استانی در شورای شهر یزد گزارشی از اقدامات صورت گرفته و همکاری همه جانبه اتاق اصناف و اتحادیه ها و واحدهای صنفی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی ارائه کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز  استان در ادامه گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با ‌کووید ۱۹ مبنی بر آغاز بکار بخشی از فعالان اقتصادی و واحدهای صنفی در استانها طبق بخشنامه های وزارت کشور و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و اطلاعیه اتاق اصناف ایران تعدادی از صنوف کم خطر با رعایت پروتکلهای بهداشتی از تاریخ ۹۹/۱/۲۳ مجاز به بازگشایی واحد صنفی خود می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • بی نام

    با سلام و احترام
    اینجانب پس از ثبت واحد صنفی ،به دلیل عدم انتخاب گزینه نهایی (نوع فعالیت) و عدم امکان ویرایش اطلاعات، نسبت به حذف درخواست خود اقدام نموده ام و با توجه به اینکه در اطلاعات در سیستم ثبت شده بود، امکان ثبت مجدد واحد صنفی را ندارم. با توجه به عدم امکان بازیابی و مشاهده اطلاعات مربوط به واحد صنفی حذف شده، و با عنایت به عدم چاپ اطلاعات، خواهشمند است اینجانب را راهنمایی فرمائید. با احترام مجدد و سپاس فراوان

  • محمد قربانی

    سلام
    در صفحه ثبت نام اطلاعات شخصی خود را دقیق وارد می کنم ولی پیغام زیر صادر میشود:
    خطا: اطلاعات شخص وارد شده صحیح نمی باشد/
    علت این مشکل رو بفرمائید

    • ناشناس

      منم همین مشکل رو دارم

    • ناشناس

      منم همین مشکل رو دارم

  • امید

    اطلاعات شخص وارد شده صحیح نمیباشد خطایی که میده برای منم موندم چی کنم

  • محسن

    خطا میده: اطلاعات شخص وارد شده صحیح نمی باشد

  • ناشناس

    سلام
    چگونه کد سلامت مربوط به باز گشایی کسب و کار را در یافت کنیم

  • امید

    ارور میده اطلاعات شخص وارد شده صحیح نمیباشد

  • مریم

    سلام
    من هم در صفحه ثبت نام اطلاعات شخصی خود را دقیق وارد می کنم ولی پیغام زیر صادر میشود:
    خطا: اطلاعات شخص وارد شده صحیح نمی باشد/
    علت این مشکل رو بفرمائید

  • اندیشه

    چیزی که من الان فهمیدم این هست که هر کسی در سامانه غربال گری قبلا ثبت نام کرده بود الان می تواند در اصناف هم ثبت نام کنه جالب این جا هست که فعلا نمی شه داخل سامانه غربال گری ثبت نام کرد !

    هیچ کجا هم این مورد اعلام نکردند !

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه