English

استاندار یزد بیان کرد؛

توجه به معماری دانشگاه یک راه تثبیت جایگاه دانشگاه در جامعه

استاندار یزد گفت: توجه به معماری دانشگاه، راهی برای تثبیت شأن و جایگاه دانشگاه در جامعه است.

توجه به معماری دانشگاه یک راه تثبیت جایگاه دانشگاه در جامعه

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در مراسم اختتامیه دومین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی که در دانشگاه یزد برگزار شد، معماری را روحی زنده در کالبد ساختمان ها دانست و افزود: امروز شاهد تاثیر معماری بر روح و روان جامعه و آداب و سنت های آن هستیم.

وی با مقایسه معماری دانشگاه‌های ایران نسبت به دانشگاه های جهان ادامه داد:  در حال حاضر فاصله زیادی با معماری استاندارد دانشگاه های دنیا داریم ، لازم است همانگونه که به افزایش کمی دانشجو در دانشگاه ها توجه شده است نسبت به ارتقای کیفی دانشگاه ها و ایجاد فضای مناسب برای تحصیل دانشجویان نیز بیشتر تمرکز کنیم.

طالبی با ابراز خشنودی نسبت به ورود نسل چهارم دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های جامعه محور تصریح کرد: باید تلاش شود تا جایگاه و تاثیرگذاری دانشگاه‌ها در جامعه را بیشتر شاهد باشیم.

وی  با بیان اینکه برگزاری این همایش ها و  توجه به معماری دانشگاه، راهی برای تثبیت شأن و جایگاه دانشگاه در جامعه است، افزود: امروز استان یزد با توجه به دیرینگی هنر معماری آن و احترامی که دنیا به واسطه ثبت جهانی شهر یزد ( ۱۸ تیر ۹۶) برای آن قائل است، بهترین ظرفیت را در کشور برای توجه به حوزه معماری دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی