English

عرصه علم و دانش و موضوعات فرهنگی نیاز به موقوفات جدید دارد

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ما نیاز به موقوفات جدید مورد تاکید مقام معظم رهبری به ویژه در عرصه‌های علم و دانش و موضوعات فرهنگی داریم.

عرصه علم و دانش و موضوعات فرهنگی نیاز به موقوفات جدید دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشستی در بیت آیت الله اعرافی با موضوع وقف و امور خیریه با اشاره به تاسیس ۲۰۰ مرکز افق برای ارائه خدمات اجتماعی افزود: یکی از اقدامات اوقاف در کنار فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و... امور مشاوره‌ و پرداختن به مباحث مرتبط به مسائل حقوقی، تحصیلی، پاسخگویی به شبهات، خانواده و طلاق با هدف پیشگیری از آسیب‌هاست.

وی با اشاره به ۱۹۰ هزار موقوفه در کشور اظهارداشت: ۹۰ هزار از این تعداد موقوفه‌ انتفاعی است که با توجه به نیت واقف از ملک موقوفه نظیر درمانگاه، مسجد، مدرسه و...استفاده می شود و ۱۰۰ هزار موقوفه دیگر نیز منفعتی است که از درآمد آن هزینه موقوفه و نیت واقف تامین و پرداخت می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: درآمدهای موقوفه برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان، طرح حفظ و قرائت قرآن، برنامه‌های اخلاقی، معنوی ، خدمات درمانی و... استفاده می‌شود.

نوروزپور اضافه کرد: ما نیاز به موقوفات جدید مورد تاکید مقام معظم رهبری به ویژه در عرصه‌های علم و دانش و موضوعات فرهنگی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر