English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابرکوه؛

نقش مادران در کتابخوان شدن فرزندان اساسی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابرکوه گفت: کتاب‌خوانی را از دوران کودکی باید در وجود کودکان نهادینه کرد و نقش مادران در این زمینه نقش اساسی است.

نقش مادران در کتابخوان شدن فرزندان اساسی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی‌اکبر اسحاقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابرکوه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه اظهار کرد: شهرداری‌های ابرکوه و مهردشت در سطح استان یزد بهترین عملکرد را در رابطه با کتابخانه‌ها و پرداخت سهم نیم درصد خود داشته و در جلسه مجمع اداره کل کتابخانه‌های استان یزد با حضور استاندار مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای معرفی ابرکوه به‌عنوان پایتخت کتاب ایران و یا قرار گرفتن جزء 5 شهر برتر، اذعان کرد: ابرکوه از نظر علم، ادب و هنر جایگاه خوبی دارد؛ اما باید از هم‌اکنون اهداف ما در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مشخص و برای نیل به آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند صورت گیرد.

اسحاقی با تأکید بر اینکه کتاب‌خوانی را از دوران کودکی باید در وجود کودکان نهادینه کرد، افزود: در این زمینه مادران نقش بسیار سازنده‌ای داشته و باید از ظرفیت آنان استفاده کرد. ضمن اینکه ارتباط خوب والدین با کتاب می‌تواند الگویی برای فرزندان نیز باشد.

وی ازجمله راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را بهره‌گیری از رویدادهای مهم ملی، مذهبی، تاریخی و ...، فاصله گرفتن از فضای مجازی، حضور فعالان عرصه کتاب در گروه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی، ورزشی و ...، استفاده از ظرفیت خیرین، پایگاه‌های مقاومت بسیج و همکاری با کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر