English

هفته کتاب بهانه‌ای برای ایجاد نیاز کتابخوانی در جامعه است/دیگر کسی حتی برای پز دادن کتاب دستش نمی‌گیرد

یک نویسنده کودک و نوجوان گفت: برگزاری هفته کتاب مناسبتی برای ایجاد نیاز واقعی و مستمر به نام کتاب خواندن است. این نیاز در مردم وجود دارد ولی به دلیل مشکلات مختلف ممکن است دچار فراموشی شود.

هفته کتاب بهانه‌ای برای ایجاد نیاز کتابخوانی در جامعه است/دیگر کسی حتی برای پز دادن کتاب دستش نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علی کاشفی خوانساری،‌ درباره استفاده از ظرفیت هفته‌های کتاب در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: برگزاری هفته کتاب مناسبتی برای ایجاد نیاز واقعی و مستمر به کتاب خواندن است. این نیاز در مردم وجود دارد ولی به دلیل مشکلات مختلف ممکن است دچار فراموشی شود ولی برگزاری چنین رویداد‌هایی به همراه اطلاع‌رسانی رسانه‌ای باعث یادآوری این نیاز شده و قطعا می‌تواند مفید باشد.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که این اتفاق وسیله‌‌ای برای هدف بزرگتر یعنی ترویج کتابخوانی، فرهنگ و ادب در میان مردم است. به نظرم ارزش کتاب نسبت به گذشته تقلیل پیدا کرده و دیگر کسی حتی برای پز دادن و بیان ژست روشن فکری کتاب دستش نمی‌گیرد.

خوانساری درباره عامل اصلی کم‌انگیزگی مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی گفت: یک درهم‌ریختگی و نابسامانی در جامعه وجود دارد که باعث شده هیچ چیزی از جمله میزان استفاده و رویکرد به کتاب سرجای خودش نباشد. وقتی در جامعه افراد کتابخوان در سطح اجتماعی پایین‌تری نسبت به اهالی کتاب‌نخوان قرار دارند،‌ چشم‌انداز مثبتی نسبت به کتاب‌خواندن پیدا نمی‌شود. به نظرم مردم به صورت عملی فایده‌ای از کتاب‌خواندن در زندگی‎‌شان ندیده‌اند و به همین دلیل است که به سمت کتاب نمی‌روند.

این نویسنده کودک و نوجوان درباره تاثیرگذاری شعار بیست و ششمین دوره هفته کتاب تصریح کرد: هر بهانه و تلاشی که باعث شود نگاه‌ها به سمت کتاب‌خوانی برود،‌ بسیار مفید است. شعار امسال نیز شعار مناسبی است و باید بیشتر نهادهای دولتی را با موضوع کتاب درگیر کند.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه