English

مدیر کل فراهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛

شهرستان خاتم و ابرکوه نسبت به جمعیت بیشترین شاعران را دارا هستند

مدیر کل فراهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: شهرستان خاتم و ابرکوه نسبت به جمعیت بیشترین شاعران را دارا هستند و از این نظر مسئولیت های مضاعفی را برای مسئولان فرهنگی استان یزد ایجاد می کند.

شهرستان خاتم و ابرکوه نسبت به جمعیت بیشترین شاعران را دارا هستند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجید جوادیان‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مراسم نکوداشت دو شاعر در شهرستان خاتم گفت: یکسری محرومیت های فرهنگی و اقتصادی موجب شده تا برخی از بذرهای مناسبی که در این منطقه وجود دارد رشد نکند اما قصد داریم بخاطر موقعیت و شاعران خاصش آن را به عنوان یکی از قطب های فرهنگ و هنر استان یزد معرفی کنیم.

این مسئول یادآور شد: شهرستان خاتم و ابرکوه نسبت به جمعیت بیشترین شاعران را دارا هستند و از این نظر هست که مسئولیت های مضاعفی را برای مسئولان ایجاد می کند.

جوادیان‌زاده اظهار کرد: فرهنگ ها را هنرمندان و در واقع صاحبان اندیشه و فرهنگ همانند شاعران و نویسندگان می سازند در کشور ما نیزکه یک کشور شاعر پرور و شعر دوست هست در واقع یک مسئولیت تمدن سازی دارد و اگر به گذشته برگردیم می بینیم فرهنگ را هنرمندان ساخته اند.

وی تصریح کرد: شاعران فراتر از یک وظیفه اجتماعی یا وظیفه فرهنگی که ایفا می کنند نقش آفرینی تمدنی و تاریخی هم دارند و ما انتظار داریم که شاعران این مسیر طلایی و در حقیقت خاطره انگیز را استمرار دهند.

وی بیان کرد: شاعر در واقع نقش فرهنگ ساز و هویت ساز دارد و شعر در جامعه ما تبدیل به فرهنگ شده است از این جهت مهم است که ما شاعرانمان را بازشناسی کرده و آنهایی که زنده هستند و تولید اثر می کنند را بیشتر بشناسانیم.

وی اضافه کرد: اگر محور توسعه را فرهنگ قرار بدهیم یعنی در جهت تقوت فرهنگی باشد و هدف تولید ثروت نباشد با رعایت این موارد هم توسعه فرهنگی جامعه و هم تولید ثروت انجام خواهد گرفت.

جوادیان زاده اضافه کرد: متاسفانه شناخت جامعه و همچنین شهرستان هم نسبت به این شاعر گرانقدر کم است و باید برگزاری این بزرگداشت نیز قدمی باشد تا بتوان آثار ایشان را چاپ و بازنشر داد و در رسانه ها نیز آنها را منتشر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر