English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

رویدادهای فرهنگی باید در فضای محروم و حاشیه ای شهر یزد مورد توجه جدی قرار گیرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری با محوریت کتاب در فضای محروم و حاشیه ای شهر یزد مورد توجه جدی این اداره کل خواهد بود.

رویدادهای فرهنگی باید در فضای محروم و حاشیه ای شهر یزد مورد توجه جدی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست هم اندیشی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با محوریت یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران افزود: الگوی پایتخت کتاب ایران به عنوان یکی از افتخارات کسب شده برای یزد است و امروز نیز باید برای پایدار شدن آن تلاش کنیم.

وی افزود: یک سال فرصت داریم که این الگو را به عنوان شهری پایدار به مردم کشورمان معرفی کرده و برای کسب عنوان پایتخت کتاب جهان برنامه ریزی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه بازآرایی فضای شهری با محوریت کتاب باید در اولویت قرار بگیرد، ادامه داد: برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری با محوریت کتاب در فضای محروم و حاشیه ای شهر یزد مورد توجه جدی این اداره کل خواهد بود.

وی اضافه کرد: نصب المان های شهری در ورودی های سطح شهر، آماده سازی فضای پارک ها و مراکز تجاری، ترغیب بخش های اقتصادی و واحدهای تجاری، تسریع اجرای تفاهم نامه ها، تقویت گذر فرهنگ و هنر، ایجاد گذرهای فرهنگی جدید و افتتاح دبیرخانه پایتخت کتاب ایران و جهان در محل شهرداری یزد از جمله اقداماتی است که می توانیم در راستای پایدار کردن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انجام دهیم.

جوادیان زاده در این نشست با اهدای کتاب به اعضای شورای اسلامی شهر یزد به عنوان عیدی اظهار داشت: با انجام چنین فعالیتهایی افراد مختلف به کتاب و کتابخوانی ترغیب و به سمت دانایی سوق داده می شوند.

شهر میراث جهانی یزد که در سالهای اخیر همواره جزو نامزدهای انتخاب پایتخت کتاب ایران بود، چهارم اسفند 1397 در آیینی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این عنوان دست یافت و بر این اساس، این شهر سال 1398 به عنوان پایتخت کتاب ایران شناخته شده است.

در کتابخانه‌های عمومی استان یزد با حدود 108 هزار نفر عضو، افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب موجود است.

استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه‌ها، شیرینی، خشت، خاک و خاطره، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه