English

فرماندار ابرکوه:

ابرکوه قطب مهم معادن سنگ‌های ساختمانی استان یزد

فرماندار ابرکوه گفت: ابرکوه یکی از بهترین مناطق از لحاظ دارا بودن معادن سنگ‌های ساختمانی با کیفیت از نوع مرمر و تراورتن در کشور است.

ابرکوه قطب مهم معادن سنگ‌های ساختمانی استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدکاظمی نسب در حاشیه بازدید از منطقه عیش اعلا و معادن سنگ منطقه با تأکید بر ساماندهی بهره‌برداران و فعالان این بخش افزود: برای اخذ یک درصد عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده معادن تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی بابیان اینکه ابرکوه قطب مهم معادن سنگ‌های ساختمانی استان یزد است، اظهار داشت: این منطقه یکی از بهترین مناطق از لحاظ دارا بودن معادن سنگ‌های ساختمانی با کیفیت از نوع مرمر و تراورتن در کشور است.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: این شهرستان هم‌اکنون 78 معدن سنگ های ساختمانی دارد که 22 معدن آن فعال است که زمینه اشتغال 700 نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است .

کاظمی نسب آمار بیکاری شهرستان را 14.1 درصد عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به تداوم 2 دهه خشکسالی، توسعه صنعت کم آبخواه و تولید سنگ‌های تزئینی معادن و خارج شدن از خام فروشی یکی از راهکارهای لازم برای حل مشکل اشتغال است.

رئیس کارگروه اشتغال ابرکوه یادآور شد: در بخش صنعت سالانه 450 هزار تن انواع میلگرد در این شهرستان تولید و علاوه بر مصرف داخلی 50 هزار تن آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گفته فرماندار ابرکوه سالانه 30 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در شهرستان تولید می‌شود که 10میلیون مترمربع آن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بعضاً به اتحادیه اروپا نیز صادر می‌شود.

کاظمی نسبت اضافه کرد: با تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی نظیر کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک و فولاد زمینه اشتغال بیش از هزار نفر فراهم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر